Roonemaa: Facebookis tehtav valimiskampaania on suures osas väga igav
Erakonnad ei reklaami end sotsiaalmeedias eriti nüüdisaegselt ning Facebookis tehtav valimiskampaania on suures osas väga igav, ütles Postimehe uuriva toimetuse juht Holger Roonemaa "Ringvaates".
Roonemaa rääkis, et erakonnad peegeldavad ja duubeldavad sotsiaalmeedias seda, mis on ilmunud tänavatel või ajalehtede paberkülgedel ning midagi väga värsket pole.
"Nad küll proovivad reklaamida näiteks pehmeid väärtusi: "mina jõulukuuse juures", "mina suusatamas," aga rohkem on ikkagi kandidaadinumbreid ja "vali mind!".
Facebook on Roonemaa sõnul kindlasti palju odavam kui ajalehereklaam ning samas on hästi tehtud postitusega võimalik jõuda suurema auditooriumini.
Ta märkis, et kui reklaami aina korrutatakse, siis loomulikult see ka mõjub, kuid siin tuleb mängu ka osavus - kes haarab su tähelepanu kõige paremini, kes oskab kõige paremini oma sõnumeid sihtida. Samas ei oska Eesti parteid Roonemaa hinnangul reklaami väga täpselt suunata.
"See teadmine on teoreetiline ja hüpoteetiline, aga Eesti ühiskond, valijaskond on nii väike, et killustatuks minek muudab selle kogukonna või grupi nii väikseks, et see võtab tegelikult liiga palju raha," lausus ta.
Eesti erakondadest on ilma kahtlusteta kõige professionaalsem sotsiaalmeedia ärakasutaja EKRE, kes oskab oma sõnumeid väga emotsionaalseks teha.
"Nad mängivad väga vastuolulistele punktidele, on need tõrvikurongkäigud, hirmutamine massiimmigratsiooniga või massiimmigratsiooni selgitamine, need levivad naturaalselt, neid jagatakse sadu ja sadu kordi," ütles ajakirjanik.
Teisel kohal on sotsiaalmeedias aktiivsuselt sotsiaaldemokraadid, kuid nemad on Roonemaa sõnul akadeemilisema lähenemisega ning vahe sotside ja EKRE vahel on siiski kahe- või kolmekordne.
Toimetaja: Karin Koppel