Tee Tartu ja Nõo vahel võib tulevikus olla neljarajaline ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Siim Lõvi /ERR

Rohkem kui kümme aastat tagasi koostati Tartu linna läänepoolse ümbersõidu esialgne plaan, kuhu sai muu hulgas kirja ka Tartu-Elva eelprojekt, mis reserveeris trassikoridori juhuks, kui tulevikus tekib vajadus neljarajalise maantee loomiseks ülikoolilinna ja männilinna vahele.

Elvast Tartusse on veidi üle 20 kilomeetri. Trassil tihedalt autoga sõitvad inimesed ütlevad aga, et mida aasta edasi, seda rohkem kulub lõigu läbimiseks aega. Ühest küljest on see tingitud kiirusepiirangutest, mis lõigul kiiruse alla tõmbavad, kohati 50 kuni 70 kilomeetrini tunnis, aga samas ka järjest suurenevast autode voolust.

"Kui me siin ju hommikul tööle läheme või õhtul tagasi tuleme, siis tegelikult on nagu linna tänav, et mõlemas suunas on auto autos kinni, eriti kui siin veel natuke talvel ja lund on, siis on eriti pikad rivid," rääkis Elva vallavanem Toomas Järveoja ERR-ile.

Aeglane liiklusvool viib Järveoja sõnul Elva Tartust n-ö kaugemale ja teeb keerulisemaks ka näiteks männilinnas paiknevate ettevõtete tegutsemise.

"Ma olen siin viimasel ajal kohtunud Elva kahe suure tööandja juhatajaga Saint-Gobain ja Enicsi juhatajatega ja tegelikult nende mure on tõsine. Et nemad ise käivad Tartust Elvasse tööle ja tegelikult on ka väga palju kaupasid liigub ja töötajaid. See liiklus ikkagi takistab," kirjeldas Järveoja inimeste muresid.

Vallavanem ütles, et nii töötajatele kui ka ettevõtjatele tagaks paremad võimalused see, kui realiseeruks aastaid tagasi õhku visatud mõte, mille järgi oleks Tartu ja Elva vahel neljarajaline maantee. Kui kaugel idee teostusest on, seda Järveoja öelda ei oska.

Samas sõnas maanteeameti Lõuna-Regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal, et Elvani siiski praegused plaanid neljarajalist maanteed ette ei näe. Põhjus selles, et liiklussagedus jääb pärast Nõod alla 10 000 autoni ööpäevas ning pärast Vapramäed läbib lõiku umbes 5000 autot ööpäevas. Küll aga saab Taali sõnul suure tõenäosusega lähima kümne aasta jooksul neljarajaliseks Tartu ja Nõo vaheline lõik, mille kogupikkus on ligi 14 kilomeetrit.

"Kuni Nõoni on liiklussagedus üle 10 000, Tartus linna lähedal seal isegi 15 000 juures ja selle sageduse juures hakkab maanteeamet kavandama ikkagi 2+2 teesid. Väga tugev vajadus tekib juba sellest, kui sagedus on seal 12 000 ja rohkem, mis kuskil on seal Külitse kandis täna," ütles Taal.

Praeguseks hetkeks on tellitud esmased eskiisid ja kaalumisel on, mismoodi teha kaasamine ning millist menetlusliiki kasutada. Taal ütles, et kui takistusi ei teki ning ka rahalised vahendid olema saavad, saab Tartu ja Nõo vahelist 2+2 sõiduradadega maanteed välja ehitama hakata alates 2025. aastast. Kui palju projekt maksma võiks minna, seda on Taali sõnul praegu raske öelda.

"Selline tavapärane 2+2 ehituse planeerimisprotsess on miinimum kuus aastat alates ideest, kui mingi asigi on all olemas. Meil ei ole ka planeeringut veel all, eksju. Maksumus sõltub sellest, et palju on liiklussõlmi, kui palju tuleb teha kogujateid ja nende maksumust."

Toimetaja: Mirjam Mäekivi

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: