Suurte õlletootjate müük Eestis mullu langes
Kahe Eesti suurema õlletootja – Carlsberg gruppi kuuluva Saku õlletööstuse ja Olvi kontserni A Le Coq – õlle müük Eestis mullu langes. Saku hinnangul on selle taga soomlaste ostude vähenemine.
Olvi grupi müük Eestis langes liitrites möödunud aastal 1,8 protsenti 113 miljoni liitrini. Samuti langes müük Lätis – ühe protsendi võrra 76,3 miljonile liitrile. Samas Leedus ja Soomes müük kasvas, vastavalt 12 protsenti 85 miljonile liitrile ja seitse protsenti 200 miljonile liitrile.
Rahas arvutatuna kasvas Olvi müük Baltimaades kaks protsenti 153 miljoni euroni ja Soomes 21 protsenti 159 miljoni euroni, lähtub Olvi teatest börsile.
Ka Carsberg grupi müük Baltimaades möödunud aastal kasvas. Rahas arvestatuna seitse protsenti 317 miljoni euroni. Müügimahtudes näitasid kasvu kontserni Läti ja Leedu äriüksused vastavalt kümme protsenti 47 miljoni liitrini ja neli protsenti 139 miljoni liitrini; Saku Õlletehase müügimahud langesid kaks protsenti 118 miljoni liitrini.
"Carlsbergi Läti ja Leedu äriüksustega võrreldes tuleb Saku Õlletehase kehvem tulemus ennekõike põhjasuunaliste turistide ostude järsust kukkumisest," ütles Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.
"Saku müüs koduturule alkohoolseid jooke aasta varasemaga võrreldes küll umbes 25 protsendi võrra vähem, ent selle languse kompenseeris kõrge aktsiisimäära tõttu mullu jätkuvalt kasvanud Läti piirikaubandus. Põhjapiiril kukkus aga müük ligi kolm korda, mille kompenseerimiseks oleme veelgi tugevdanud oma pingutusi eksporditurgude suunal, ent sellegi poolest oli kogu müügimaht mullu tõepoolest languses," lisas ta.