Kandidaadid hakkasid avalikustama valimiskampaania kulusid

Riigikogu valimistel osalenud inimesed alustasid erakondade rahastamise järelevalve komisjonile (ERJK) kampaania ajal tehtud kulude deklareerimist.
Kolmapäevase seisuga olid avalikud Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE), erakonna Eesti 200 ja erakonna Eestimaa Rohelised isiklikult panustanud kandidaatide aruanded.
EKRE nimekirjas kandideerinud liikmed, kes panustasid aruande kohaselt kampaaniasse oma raha, kulutasid 34 760 eurot. Sellest 10 146 trükireklaamile. Kõige enam maksis reklaami eest neljapäeval EKRE fraktsiooni aseesimeheks valitud Siim Pohlak, 9000 eurot.
Eesti 200 kandidaatide kulutused olid kokku 36 476 eurot, suurem osa läks internetireklaamile 13 215 eurot. Eesti 200 kandidaatidest tegi kallima kampaania Kadri Tali, kes andis aru, et kulutas 14 136 eurot.
Eestimaa Roheliste kandidaadid kulutasid tagasihoidlikult - kokku 1577 eurot, sellest 656 internetireklaamile.
Alates 2014. aastast kajastavad erakonnad valimiskampaania aruannetes vaid erakonna nimekirjas kandideerinud ise kulutusi teinud isikute kulud ja kulude tasumise allikad, erakonna kulud kajastatakse vaid kvartali tulude, laekumiste ja kulude aruannetes.
Erakondade 2019. aasta esimese kvartali aruanded laekuvad ERJK-le eeldatavasti järgmisel nädalal.
Riigikogus esindatud erakonnad avalikustasid enne 3. märtsil toimunud riigikogu valimisi, et kavatsevad valmiskampaaniaks kulutada miljoni euro ringis. Alla valimiskünnise jäänud Vabaerakond lubas kulutada alla poole miljoni.
Toimetaja: Indrek Kuus