Reklaamispetsialistide hinnangul ei olnud Eesti 200 kampaania lõpuni läbi mõeldud
Erakond Eesti 200 põhjendas teisipäeval eestlasi ja venelasi vastandavat plakatikampaaniat sooviga juhtida tähelepanu ühiskonna lõhestatusele. Reklaamispetsialistide hinnangul ei olnud partei aga kampaaniat lõpuni läbi mõelnud.
Eesti 200 pani esmaspäeval Tallinna kesklinna Hobujaama trammipeatusesse üles mõne eestlasi ühele ja venelasi teisele poole jagava plakati. Teisipäeva varahommikul vahetas erakond plakatid välja selliste vastu, kus eestlased ja venelased on koos, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Me lubasime, et me räägime pärisprobleemidest, mis Eesti ühiskonnas on. Eile me tõime välja ühe väga olulise ja väga valusa probleemi Eesti ühiskonnas, mis on 28 aastat lahendamata," rääkis partei juht Kristina Kallas pressikonverentsil ja vabandas nende inimeste ees, kellele selline kampaania haiget tegi.
Reklaamispetsialist Rain Pikand kommenteeris, et Eesti 200 reklaam erineb teistest valimisreklaamidest, kuna tekitas kohe tugeva vastukaja. See näitab, et sõnum on sisuline ja oluline.
Samas näitab tagasiside tonaalsus Pikandi hinnangul seda, et kõik detailid ei olnud läbi mõeldud.
"Läbi mõtlemata oli eelkõige see, et Eestis on ju selge, et on kaks tugevat suurt ühiskonnagruppi, kus on passiivne vastasseis või mittearusaamine teatud tasandil ja see on terav teema. /.../ Ja sellise teravusega teema peab olema läbi mõeldud iga väiksemagi detailini, eriti, kui me räägime sellisest väga tundlikust teemast nagu rahvuslus," rääkis Pikand.
Turundusagentuuri Paprika juhataja Jana Gaškova ütles, et valimisplakateid nähes oli tema esmamulje kriitiline, kuid nüüd on suhtumine muutunud.
"Turunduse või PR-i seisukohalt see on selline ilus kampaania. Kui Eesti 200 tuleks ainult selle teise sammuga ehk siis tänase sammuga välja, siis suure tõenäosusega ei saaks nad endale mingit tähelepanu," selgitas Gaškova.
Ta lisas, et kui reklaamile poleks teisipäeval lisa tulnud, oleks see teda solvanud, sest tema laps käib eesti koolis ja pere teeb kõik, et olla paremini integreeritud. Tema sõnul juhiti aga turunduslikult hästi probleemile tähelepanu.
Sõnumiagentuuri Akkadian partner Kadri Lainas hindas kampaania positiivseks osaks seda, et esimest korda praeguse valimisperioodi jooksul on mõni teine erakond lisaks EKRE-le nii nähtavaks saanud. Negatiivsena nimetas ta esmaspäevase plakati ja erakonna vahel loodud seost, mis veebimeediast vastu vaatab.
"Minu arvates selline reklaamikampaania on hästi küüniline. Nad on paraku teinud mingitele inimgruppidele haiget selleks, et saada endale tähelepanu," märkis Lainas.
Tema sõnul ükski eraettevõte endale sellist käitumisviisi lubada ei saaks.
Toimetaja: Merili Nael