"Rahva teenrid": Kõlvartilt võib oodata teistsuguse stiiliga linnajuhtimist ({{commentsTotal}})

Foto: Siim Lõvi/ERR

Kui Tallinna endine linnapea Taavi Aas oli tugev administraator ja ametniku tüüpi linnajuht, siis uuelt meerilt Mihhail Kõlvartilt on oodata natuke teistsugust ja mitte nii alalhoidlikku linnajuhtimist, räägiti Vikerraadio saates "Rahva teenrid".

Saatekülaline Urmet Kook ERR-ist ütles, et Aas oli pikalt abilinnapea ning seejärel linnapea, kusjuures tegu on sellise poliitikuga, kes siis, kui linnavalitsust räsisid skandaalid, oli neist eemal ja jäi alati puhtaks.

"Ta oli tugev administraator, ametniku tüüpi linnapea. Aga Kõlvart on rohkem poliitiku tüüpi linnapea, kes kindlasti võib linna juhtida natukene teistmoodi, võib-olla mitte nii alalhoidlikult, kui oli Aasa stiil, nii et linnajuhtimise stiilis võib-olla mingit muutust näeme," sõnas ta.

Lisaks tõi Kook välja Kõlvarti antud intervjuudest jäänud mulje, et ta üritab otsida tasakaalu keskkonna ja ajaloolise pärandi ning teisalt üha suurema autostumise vahel.

"Kui Aasa linnavalitsus oli võtnud selgelt joone, et valikud tuleb langetada pigem kesklinna autoga sõitmise keeruliseks tegemise suunas, et inimesed kasutaksid rohkem ühistransporti, siis tundub, et selles osas on Kõlvarti vaade sellistele küsimustele pragmaatilisem või mitte sellises suunas /.../ Näeme siin teatavat muutust linnaplaneerimises."

Teine saatekülaline Sulev Vedler Eesti Ekspressist oli sellega nõus ja märkis, et tema jaoks oli see Kõlvartilt väga hea sõnum.

"Olen kogu aeg mõelnud, et linnavalitsus peab tegema oma kodanike elu mugavamaks ja Kõlvartil on selles mõttes ka õigus, et kui teeme hästi kitsad teed ja autod seal järjest tõk-tõk-tõk sõidavad edasi, saastavad nad tegelikult rohkem," lausus ta. "Ega need autod kuhugi ära ei kao. Muidugi on öeldud, et teistes linnades on tehtud kesklinn autovabaks, aga nende kesklinnade alt on näiteks tunnelid läbi viidud, mida meil ei ole."

Vedler lisas, et kui Tallinna alla tehtaks tunnelid, oleks meilgi linn autovaba, aga see maksaks meeletult palju ja ei oleks praegusel hetkel lihtsalt realistlik.

"Selles mõttes ma ootan küll, et Kõlvart võtaks juhtimise üle. Ja sul on täiesti õigus - Aas oligi tüüpiline tegevdirektor, ta juhtis linnavalitsust sisuliselt juba sel ajal, kui Edgar Savisaar oli võimul ja kui ta linnapea kohalt ära tõsteti. Kõlvart muidugi muudab, vähemalt ma loodan, seda linnavalitsust."

Saatejuht Mirko Ojakivi tõi välja, et Eesti Päevalehele antud intervjuus oli Kõlvartilt värvikaid tsitaate, näiteks see, et eri linnaosadesse kerkinud maju nähes tekib tal küsimus, kes need load andis.

"Päris huvitav vaade. Tegelikult on Mihhail Kõlvart ju Tallinna linna juhtimise juures olnud pikki aastaid, aga enesekriitika on inimesel säilinud," tõdes ta.

Sulev Vedler tõi huvitava eesootava teemana esile ka selle, mis saab Tallinna koolivõrgu korrastamisest. Suur idee on rajada kolm riigigümnaasiumit, aga riik tahab selleks kasutada Euroopa Liidu raha. Brüssel on sellega nõus juhul, kui kõigepealt olemasolev koolivõrk ära korrastatakse.

"See jällegi tähendab, et magalapiirkonna koolides tuleb sulgemine või ümbertegemine, efektiivseks tegemine ja see puudutab eeskätt just Kõlvarti enda valijaid. Seal on täitsa tõsine mõtlemiskoht, mis edasi saab," lausus Vedler.

Kook ütles, et Kõlvarti välja käidud plaan teha üks riigigümnaasium Põhja-Tallinna ja kesklinna piirile ning luua lisaks Põhja-Tallinnasse veel üks gümnaasium vaatab linlaste soovidele vastu, kuid samas tekitab kesklinna piirkonda koolide lisandumine veelgi suuremat liikluskoormust. Kõlvarti intervjuude põhjal on Koogi sõnul aga positiivne, et uus linnapea saab aru, et ühe otsuse, näiteks kooli rajamise puhul tuleb üle vaadata ka see, mida see toob kaasa teistes valdkondades, näiteks transpordis.

"See oli tema intervjuus sümpaatne, et ta andis aru, et ühtki otsust ei saa teha ainult ühest argumendist lähtuvalt," sõnas ta.

Toimetaja: Karin Koppel



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: