Valitsuse liikluskomisjon asub uurima veapunktisüsteemi loomise mõttekust ({{commentsTotal}})

Politsei mõõdab kiirust.
Politsei mõõdab kiirust. Autor/allikas: PPA

Valitsuse liikluskomisjon otsustas luua töörühma, mis asub uurima liikluskäitumise arvestus- ja hoiatussüsteemi (LKAS) ehk niinimetatud veapunktisüsteemi loomise vajadust.

Töögrupilt oodatakse vastust küsimusele, millised on seosed teedel ja tänavatel liiklusreegleid korduvalt ruikkuvate juhtide ja liiklusõnnetuste vahel, ning kas oleks liiklusturvalisuse huvides vajalik ellu kutsuda uus ning terviklik liikluskäitumise arvestus- ja hoiatussüsteem, kirjutab Õhtuleht teisipäeval.

LKAS-i mõte seisneb selles, et juht saab rikkumiste eest punkte vastavalt rikkumise raskusele ning kui kogunenud punktide hulk ületab kindla piirmäära, kaotab korduvrikkuja juhtimisõiguse ning peab selle tagasisaamiseks läbima rehabilitatsiooniprogrammi ning laskma hinnata oma juhtimisvõimekust.

Praeguse karistussüsteemi kohaselt on mõjutusvahendid kõige raskemate rikkumiste kohta nagu joobes juhtimine või pidev kihutamine, kuid väikeste rikkumiste kohta tehtud trahvid karistusregistris ei kajastu.

Veapunktisüsteemi kasutatakse 20 Euroopa Liidu riigis.

Toimetaja: Mait Ots



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: