Tallinn astus Lasnamäe ja Pirita ühendustee rajamisel sammu edasi ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Mustakivi tee laiendamine 2015. aastal.
Mustakivi tee laiendamine 2015. aastal. Autor/allikas: Toomas Huik/Postimees/Eesti Meedia

Uut ühendusteed Lasnamäe ja Pirita vahele on Tallinn kavandanud aastakümneid ning nüüd on Mustakivi tee pikenduse projekteerimistingimused valmis saanud. Kolmapäevast kuni 7. augustini on eelnõu avalikul väljapanekul Pirita linnaosa valitsuses.

Lasnamäe linnaosas jääb kavandatava tee trass Tallinna linnale kuuluvale Narva mnt 131d kinnistule, Pirita linnaosas läbib trass aga sisekaitseakadeemia kinnistut aadressil Kase 61, selgub Mustakivi tee projekteerimistingimuste eelnõust.

Sisekaitseakadeemia maa-alast kasutatava osa täpsed piirid lepib Tallinn siseministeeriumiga kokku enne ehitusprojekti kooskõlastamist. Sissesõit akadeemia kinnistule on kavandatud Kase 61 idaküljelt ning eelnõu kohaselt ei rajata kõrgkooli krundi piiride äärde linnamööblit ega rajatisi, mis võiksid hõlbustada kõrvaliste isikute pääsemist krundile.

Osaliselt asetseb Mustakivi tee pikendus riikliku kaitse all oleva Maarjamäe paekalda kaitsevööndis. Uue tee rajamine mõjutab nii keskkonda, veekogusid kui ka lähiala elanikke ja seetõttu tuleb tee projekteerimise kõrval läbi viia ka keskkonnamõjude hindamine.

Projekteerimisel tuleb lähtuda 2008. aastal osaühingus Teedeprojekt koostatud lahendusvariandist, kuid Katleri oja kohalt tuleb teetrassi veidi lääne poole nihutada, et oja jääks võimalikult puutumata.

Lasnamäe klindi astangu juurde tuleb tee projekteerida osaliselt sillana, et kaitsealust klinti võimalikult palju säiliks. Ka üleminekud Katleri ojast ja Varsaallika ojast tuleb lahendada sildadena ning tagada loomade liikumise võimalus piki ojade kaldaid.

Teelõigule kavandatakse ka jalakäijate silda. See tuleb Narva mnt 131d kinnistule ning peaks arvestama nii kaugvaadetega kui ka sillalt vaadete maksimaalse eksponeerimisega. Jalakäijate sild ühendatakse kõrval oleva pargialaga.

Ühendusteele tuleb projekteerida jalakäijatest eraldatud jalgrattateed, lähtudes Tallinna rattastrateegiast, sest projekteeritav tänav on rattapõhivõrgu osa.

Mustakivi tee trassikoridor. Autor/allikas: Tallinna linnaplaneerimise amet

Tallinna linnaplaneerimise ameti linnadisaineri tingimused näevad muu hulgas ette, et teelõigu välisvalgustus ei tohi häirida valgusreostusega ning eraldi tuleb esitada lahendus sildade ja ümbritseva maastiku valgustuse jaoks.

Keskkonnaamet nõuab omalt poolt muu hulgas, et trassikoridoris viidaks läbi taimestiku, linnustiku, nahkhiirte ja kuklaste pesade inventuurid. Eesti ornitoloogiaühingu hinnangul võib alal olla looduskaitseliselt oluliste rähniliikide elupaiku ja seetõttu peaks linnustiku inventuur algama aprillis, mis on rähnide pesitsusalade kaardistamiseks sobivaim aeg.

Varsaallika oja ja Kose tee vahelisel alal, kinnistul Haljas tee 30 asuvad riiklikud seirealad, mille läheduses on keelatud ala kahjustada võiv tegevus. Ornitoloogiaühing leidis, et Mustakivi tee pikendus ei ohusta seireprogramme ega kahjusta ala märkimisväärselt.

Enne ehitusprojekti koostamist peavad eskiisi kooskõlastama Tallinna linnaplaneerimise amet, transpordiamet ning keskkonna- ja kommunaalamet.

Kui avalikustamise käigus esitatud kommentaarid saavad kokku kogutud ja arvesse võetud, kuulutab linn välja hanke projekteerija leidmiseks. Projekteerimistingimused kehtivad viis aastat.

Tallinna eelarvestrateegiasse on Mustakivi tee läbimurre planeeritud 2021.-2022. aastaks ehk pärast Reidi tee ehituse lõppu.

Toimetaja: Karin Koppel

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: