Operail investeerib 50 miljonit Soome turule sisenemiseks ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1571205660000 | amCalendar}}
Foto: Raul Toomsalu / Operail

Eesti riigile kuuluv raudteevedude firma Operail asutas Soomes tütarettevõtte Operail Finland Oy ja investeerib 50 miljonit eurot, et alustada kaubavedudega Soome raudteel.

"Nägime juba eelmiste aastate otsustega ette turgude ja teenuste mitmekesistamist. Uued ärisuunad on viinud meid kasumisse ning jätkame kasvukursil ka lähiaastatel. Soome laienemine on osa ettevõtte pikaajalisest strateegiast," ütles Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu pressiteate vahendusel.

Toomsalu sõnul on klientidega esimesed lepingud Soome-siseseks kaubaveoks ja vedurite ostuks sõlmitud. Tiheda konkurentsi tõttu neid avaldada ei saa.

"Meie pikk plaan on juba mitu aastat olnud selline, et Eestis kasvupiire ei näe ja me peame Eestist välja minema. Väga loogiline jätk oli sellele Soome - me nägime seal võimalusi. Soome turg on avanenud, valitsus ja tehnilised asutused toetavad konkurentsi avamist ja selle tõttu me leidsime, et on väga õige sinna minna. Osa Venemaa transiiti, mis on Eestist ära läinud, on läinud Soome ja meil on hea meel, kui me seda saame seal teenindada," rääkis Toomsalu "Aktuaalsele kaamerale".

Operaili juhatuse liikme Paul Lukka sõnul, kes on Soomes elanud üle 16 aasta, on ettevõte teinud ettevalmistusi Soome turule sisenemiseks ligi aasta. "Esimeses järgus investeerime turule sisenemiseks ligi 50 miljonit eurot veeremi soetamiseks ning raudtee-ettevõtte opereerimiseks vajaliku struktuuri loomiseks," sõnas Lukka.

Kuigi eelmisel aastal teenis Operail üle pika aja esmakordselt puhaskasumit - 9,2 miljonit eurot -, tuli see Venemaal ehitatud vagunite rendist. Ettevõtte vagunipargis on üle 3500 vaguni, millest ligi 2200 on rahvusvahelistele klientidele renditud.

Tänavune aasta kujuneb Toomsalu sõnul sama edukaks, kuid rendituluta on Eesti majandustegevuse kasum nullilähedane. Olukord on murettekitav, sest Ameerikast Eestisse toodud vedurid on 40-aastased, mis tuleks kolme-nelja aasta pärast uute vastu välja vahetada.

"Siin peame Eesti Raudteega, ministeeriumiga ja raudteesektori ja logistikasektoriga läbi arutama ja mõtlema, kuidas edasi minna. Täna on meil liini peal 20 vedurit iga päev, üks selline vedur maksab umbes neli-viis miljonit eurot ehk 80 kuni 100 miljonit eurot on seda investeeringut vaja," selgitas Toomsalu.

Operaili nõukogu liikme ja majandusministeeriumi asekantsleri Ahti Kuninga sõnul oli Soome turule sisenemine paratamatu, sest Operailil tuli oma tooteprortfelli laiendada. Riik on mõelnud ka veduripargi uuendamisele.

"Tuleks natukene nende eluiga veel pikendada ja ma arvan, et see on ka võimalik. Uued vedurid tuleks soetada või ümber ehitada nii või naa, sest valitsus tegi siin hiljuti veel otsuse, et kogu Eesti raudteevõrk elektrifitseeritakse. Siis oleks juba mõistlik ka soetada elektrivedurid," rääkis Kuningas.

Operail Finland Oy-d juhib Ilkka Seppänen, kellel on pikaajaline kogemus Soome Raudtee kontsernis VR. Oma karjääri jooksul on Seppänen juhtinud VR Grupi raudteekaubaveo müüki, logistikat ja ohutust. Lukka sõnul on Seppänen tugev Soome raudtee juht ja asjatundja. "Seppänen tunneb kõiki olulisi sidusrühmasid ja kliente ning tema teadmised ja kogemused raudtee vallas on kahtlemata erakordsed ja hindamatud," ütles Lukka.

Operail on rahvusvaheline raudtee logistika- ja transpordiettevõte, mille peamised ärisuunad on kaubavedu, vagunite rent ning veeremi hooldus ja ehitus. 2018. aastal vedas Operail 13,4 miljonit tonni kaupu. Ettevõtte vagunipagis on üle 3500 vaguni, millest on välja renditud ligi 2200 vagunit rahvusvahelistele klientidele. Operaili Tapa depoos ehitatakse moodsaid C-30M vedureid nii enda kaubavedude teenindamiseks kui ka eksportimiseks.

Operaili möödunud aasta äritulud olid kokku 72,7 miljonit eurot ja EBITDA 15,7 miljonit eurot, Operail teenis eelmisel aastal puhaskasumit 9,2 miljonit eurot. Ettevõttes töötab üle 700 inimese.

 

Toimetaja: Huko Aaspõllu, Merili Nael, Toomas Pott

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: