Operail võib saada nõude Venemaa rongiõnnetuse põhjustamises ({{commentsTotal}})

{{1544524920000 | amCalendar}}
Õnnetuspaik
Õnnetuspaik Autor/allikas: TASS

Venemaal Omski lähedal 30. novembril toimunud rongiõnnetuse üheks põhjustajaks peavad Venemaa ametnikud Operaili (endine EVR Cargo) Tapa depoodes remonditud vagunit, mistõttu võib riigile kuuluvat ettevõtet halvemal juhul oodata miljonitesse eurodesse ulatuv kahjunõue.

Äripäev kirjutas, et Venemaa uurimiskomisjon jõudnud esialgsele järeldusele, et õnnetuse üheks põhjustajaks oli varasemalt samast kohast läbi sõitnud rongikoosseisu kuulunud Operaili vagun, mille üks rattapaar oli üheksa kilomeetrit rööbastelt väljas. See omakorda lõhkus tee, mille tagajärjel läks rong sõjatehnikaga külili.

Pärast õnnetust kontrolliti Venemaa Raudteel nädala jooksul 51 Tapa depoodes remonditud vagunit ning nendest 12 ei vastanud nõutud tehnilistele nõuetele, seisab uurimiskomisjoni protokollis.

Kui Vene poolelt tuleb kahjunõue, saab selle esialgu Eesti Raudtee, kes selle siis Operailile kui vagunite omanikule edasi annab.

Eesti Raudtee juht Erik Laidvee ütles ERR-ile, et sündmustest ei tasu siiski ette rutata ega süüd veel Operailile omistada.

"Nii lihtne asi ei ole. Meie spetsialistid olid kohapeal ja meil on palju küsimusi, mis annavad aluse väita, et [Operaili] vagun ei olnud süüdi intsidendis, mis seal juhtus," ütles Laidvee.

"Väidetakse, et vagun läks rööbastelt maha, sõitis üheksa kilomeetrit rööbastelt maas, siis hüppas rööbastele tagasi ja sõitis 85 kilomeetrit uhkelt edasi. Pärast seda sõitis veel üks kaubarong täiskiirusega sellelt lõigult läbi ja temaga ei juhtunud mitte midagi. Siis alles kolmas rong, mis tuli, sellelt läksid osad vagunid maha," selgitas Eesti Raudtee juht.

Kui läheb vaidlustamiseks, mis Laidvee hinnangul tõenäoliselt ees seisab, võetakse see ette koos Operailiga. Intsidendi näol on tegu tehnilise küsimusega ning poliitikat asja segada ei maksa, ütles Laidvee.

Operail vaidlustas vastaspoole väited

"Me oleme vastaspoole väited vaidlustanud, kuna selles intsidendis on väga palju tehnilisi nüansse, mis vajavad veel täpsustamist ja selgitamist ning menetlustoimingud hetkel veel käivad," kommenteeris Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu.

"Näiteks on uurimistegevusel ilmnenud, et kuigi väidetakse, et meie ühe vaguni tagumine rattapaar sõitis üheksa kilomeetrit rööbastelt maas ning hüppas siis rööbastele tagasi, on ka sama rongi teistel vagunitel väljasõidu tunnustega rattapaare, mis tegelikult asetsesid rongis meie vagunist eespool ning mis võisid põhjustada meie vaguni rööbastelt mahajooksu," selgitas Toomsalu.

"Lisaks liikus samal trassil pärast meie vaguniga rongi ka teine rongikoosseis ning alles sellest järgmise rongiga, mis sama trassi läbis, juhtus kahetsusväärne õnnetus. Seega on veel palju küsimusi õhus ning me oleme tihedas suhtluses kõigi osapooltega, et välja selgitada, mis täpselt juhtus," ütles Toomsalu veel.

Allikas: Äripäev/ERR-i raadiouudised



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: