Vanasadama tramm saab muu liikluse ees eelisõiguse
2023. aastaks valmiv Vanasadama ja Ülemiste reisiterminali vaheline trammitee trassile peab tingimuste järgi kavandama prioriteedisüsteemi muu liikluse ees.
Kolmapäeval linnavalitsuse poolt heaks kiidetud riigihanke alusdokumentide järgi tuleb hanke võitjal kavandada võimalikult kiire ühistranspordi liiklus, kasutades optimaalseid foorisüsteeme või ühistranspordi prioriteedisüsteemi.
"Projekteerimise käigus koostada liiklusuuring ja -modelleering ning selgitada välja esitatud liikluslahenduse toimivus ja kohane tasakaal kõikide liiklejagruppide vahel, andes prioriteedi trammidele," seisab projekteerimistingimustes.
Trammikoridori laius tuleb projekteerijal kavandada terve liini ulatuses selliselt, et seal saaks sõita ka bussid. Laikmaa tänaval peavad säilima Viru keskuse ja bussiterminali sisse- ja väljapääs.
Sadama ja Linnahalli piirkonnas on projekteerijale samuti kindlad nõudmised.
Vanasadama juures peaks trammipeatus olema võimalikult lähedal rajatavale jalakäijate sillale, et see teenindaks nii A- kui ka D- terminali. Selleks on lubatud muuta algatatud detailplaneeringute lahendusi Vanasadama masterplani lahendust. Samas peab trass olema võimalikult lühike, et tagada trammiliinile võimalikult lühike ühendusaeg Balti jaama ja linnakeskuse vahel.
Samamoodi peab võimalikult mugavasse kohta projekteerima ka Linnahalli peatuse.
Bussiootekojad tuleb lahendada arhitektuurse erilahendusega, et mahutada tavapärasest rohkem ootajaid ning pakkuda mugavamat teenust, Näiteks tuuakse suurem katusealune, istumis- ja nõjatumisvõimalused, nutiseadmete akulaadimise võimalus.
Tramm hakkab sõitma marsruudil Ülemiste, Tartu maantee, Kivisilla tänav, Gonsiori tänav, Laikmaa tänav, Narva maantee, Hobujaama tänav, Ahtri tänav, Laeva tänav, Kuunari tänav, Kai tänav, Logi tänav, Rumbi tänav ja Põhja puiestee. Mere puiesteel ühendatakse uus trammitee olemaolevaga.
Vanasadama trammiliini eelprojekti koostaja peab muu hulgas teostama geoloogilised ja liiklus- ning liikuvusuuringud, koostama peale eelprojekti ka eskiisi. Eskiis ja eelprojekt peavad saama heakskiidu Tallinna linnavalitsuse teede juhtkomisjonilt ja lõpliku heakskiidu linnavalitsuselt.
Trammitee projekteerimine algab 2021. aastal, ehitamine toimub 2022. ja 2023. aastal.
"Kui kõik läheb plaanide järgi, siis peaks tööde lõpp olema 2023 detsember, mis on ka aeg, kui tramm läheb käiku," ütles aprillis ERR-ile Tallinna abilinnapea Andrei Novikov.
Esialgne hinnang on, et trammitee rajamine võiks minna maksma ligikaudu 15 kuni 20 miljonit eurot. Projekti põhirahastajad on MKM ja Rail Baltic.
Toimetaja: Marko Tooming