Vanasadama trammitee Euroopast raha ei saanud, projekt jätkub muutumatult
Kuigi Baltimaad said Euroopast Rail Balticu üldprojektile järjekordse, kokku 184 miljoni eurose toetuse, siis Vanasadama trammiliin toetavate projektide hulka seekord ei pääsenud.
Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) ei eraldanud seekordsest toetusvoorust trammiliinile raha, kuid majandusministeeriumis loodetakse, et raha saab CEF-i käest järgmistes voorudes.
Majandusminister Taavi Aas märkis, et isegi kui seekord Vanasadama trammiliinile raha ei saadud, tähendab see lihtsalt seda, et jääb rohkem aega selle kavandamiseks. "Loodame järgnevate taotlustega edu saavutada," ütles Aas.
Majandusministeeriumist (MKM) öeldi ERR-ile, et Vanasadama trammiliini ehituseks taotleti CEF-i voorust ligikaudu 26 miljonit eurot. Rahata jäämine ei tähenda, et projekt seisma pandaks, ütles MKM-i pressiesindaja Laura Laaster.
Plaan on endiselt, et trammitee projekteerimisega alustatakse juba käesoleva aasta jooksul. Ehitusprojekt on kavandatud valmima 2021. aasta lõpus ning ehituse alguseks on ette nähtud 2022. aasta esimene pool.
"See tähendab, et Vanasadama trammitee ehituseks on võimalik raha taotleda ka järgmistest CEF-i voorudest. Praeguse info kohaselt on üks voor kavandatud juba käesoleva aasta lõppu," lausus Laaster.
Rahastust ei saadud Laasteri sõnul piiratud vahendite tõttu – taotlusi laekus üle kolme korra rohkem, kui oli CEF-i 6. vooru eelarve.
Kava järgi peaks Ülemiste-Vanasadama trammiliin valmima 2023. aastal. Trammitee ehitamine läheb maksma 15 kuni 20 miljonit eurot.
Kuidas liin kulgema hakkab, saab vaadata SIIT
Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) komitee otsustas sel nädalal, et Rail Balticu üldprojekti toetatakse 184 miljoni euroga. Kokku on Euroopast Rail Balticu projekti toetatud nüüd 1,2 miljardi euroga.
Seekordses toetuste voorus oli konkurents suur, kokku jagati välja 1,1 miljardit eurot. Kuivõrd lisaks Baltimaade Rail Balticule eraldati 422 miljonit eurot Poolas asuvatele Rail Balticu lõikudele, võttis Rail Baltic seekord koguni 55 protsenti toetustest, teatas Baltimaade ühisettevõte RB Rail AS.
Eesti kasutab seekordset CEF-i eraldatud raha Muuga ja Ülemiste terminali ning Muuga-Soodevahe raudtee muldkeha ehitamiseks.