Trammitee Vanasadamasse valmib 2023. aastal ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1592212020000 | amCalendar}}
Foto: ERR/MKM

Tallinna linnavalitsus kuulutas välja Vanasadama trammiliini projekteerimishanke, mis on aluseks sadamat Rail Baltica terminali ja lennujaamaga ühendavaks kahe kilomeetri pikkuseks trammiühenduseks.

Vanasadama trammiliini projekteerimine toimub 2021. aastal ja ehitustöödega alustatakse 2022. aastal. Esialgse ajakava järgi lõppevad ehitustööd 2023. aasta lõpus.

Trammitee ehitamine läheb maksma 15 kuni 20 miljonit eurot.

Vanasadama trassitee jääb samaks lennujaamast kuni kesklinna Gonsiori tänavani, pärast mida lahkneb olemasolevast Gonsiori tänaval. Edasi kulgeb trassitee Gonsiori tänavalt Laikmaa tänavani ning sealt edasi Laikmaa ja pärast Narva maantee ületamist Hobujaama tänavale, üle Ahtri tänava ning risti üle Laeva tänava Kuunari tänavale, mööda Kai tänavat A-terminalini, pöörab seal tagasi mööda Logi tänavat Rumbi tänavale, jõudes piki Kursi tänavat Põhja puiesteele ning sealt Mere puiesteele, kus toimub ühinemine tänase trammitaristuga.

Vaata SIIT, kuidas trammitee kulgema hakkab

Vanasadama trammiliini rahastavad ühiselt Rail Baltic, Tallinn ja Eesti riik.

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart ütles kolmapäeval, et Vanasadama trammiliin on osa suuremast plaanist. Kõlvarti sõnul on Tallinna jaoks jätkuvalt tähtsaks objektiks linnahall ning selle ühendamine lennujaama ja Balti jaamaga on omaette eesmärk.

"Eksistentsiaalne on keskkonnasõbraliku ühistranspordi arendamine ja täiendav liin toob lisaväärtust. Meil on veelgi suuremad plaanid. Trammiliin peaks Tallinna ühendama naabervaldadega ja see on selle suure projekti üks etappe," rääkis Kõlvart.

Rail Baltic Estonia juht Tõnu Grünberg ütles, et uus trammiliin on osa Rail Balticu projektist ning trammiga saab sadama ja Ülemiste vahel sõita paar aastat enne Rail Balticu raudtee valmimist. Kiire raudtee peaks valmima 2026. aastal, kinnitas Grünberg.

"Tramm saab olema oluline lõik Tallinna transpordis. Ülemiste keskusest kujuneb oluline transpordisõlm. Seal on lisaks Euroopa laiusega rongi(tee)le endise laiusega rong, võimalik, et bussijaam, seal on trammid koos," rääkis Grünberg.

Grünbergi sõnul on Rail Balticu projektis kiirendatud ajakava aastani 2022, et suures ajakavas püsida. Vajalike objektide jaoks - viaduktid, ökoduktid - on 122 miljonit eurot ning need ehitatakse valmis enne raudtee rajamist.

"Vaatamata vastupidistele väidetele oleme ajakavas. Ei saa olla nii suurte taristuprojektidega alati kindel, aga praegune ajakava peab ja hetkeseisuga oleme täiesti graafikus. Töö käib ja olen veendunud, et suudame ajakavas püsida, kui rahastus Euroopa Liidu poolt toimub nii, nagu meile lubatud," lausus Grünberg.

2023. aastaks valmiva Vanasadama ja Ülemiste reisiterminali vahelise trammitee peab eelprojekti hanke tingimuste järgi kavandama prioriteetsena muu liikluse ees.

"Projekteerimise käigus koostada liiklusuuring ja -modelleering ning selgitada välja esitatud liikluslahenduse toimivus ja kohane tasakaal kõikide liiklejagruppide vahel, andes prioriteedi trammidele," seisab projekteerimistingimustes.

Toimetaja: Marko Tooming

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: