Tallinn saatis testsõitudele kaks biometaanil sõitvat bussi
Tallinnasse jõudsid sel nädalal esimesed kaks biometaanil sõitvat bussi, mis eduka testperioodi läbimisel alustavad liinivedu. Selle kuu jooksul jõuab pealinna veel kümmekond gaasibussi sajast, mis aasta lõpuks linnas vurama peaks.
TLT juhatuse liige Otto Popel sõnas, et uute biometaanil sõitvate busside liinile jõudmisel on tegemist viimaste aastate suurima keskkonnasõbraliku uuendusega Tallinna ühistranspordis.
"Esimesed kaks biometaanil sõitvat bussi - liigendbuss ja normaalbuss - teevad pealinnas esialgu testsõite, et saaksime hinnata nende vastavust tellimusele ning hinnata tehnilist valmisolekut igapäevaseks liinitööks," selgitas Popel ja lisas, et kui uued sõidukid vastavad kõikidele nõudmistele ning hankelepingu tingimustele, siis jäävad need testperioodi lõpust kohe ka Tallinnasse.
Popeli sõnul jõuab augustiks Tallinnasse vähemalt kümmekond uut keskkonnasõbralikku gaasibussi ning selle aasta novembriks asendatakse juba sada kõige vanema generatsiooni ühissõidukit välja uute surugaasil sõitvate bussidega.
Popel lisas, et lähiaastatel jäävad uute busside kõrval liinile veel vaid senised kõige uuemad euro6 saastenormidele vastavad bussid.
TLT juhatuse liige rõhutas, et uute ühissõidukite suurimaks kasuteguriks on keskkonnasäästlikkus, kuid ka see, et uueneva bussipargiga hoitakse kokku vana ja kulunud taristu remondi- ja ülalpidamiskuludelt.
Kokku saab Tallinn 250 uut bussi. "Kokku kolme aasta jooksul on kavas osta 250 bussi, võimalik, et me suurendame. 250 bussi läheb maksma 65 miljonit eurot," rääkis Tallinna abilinnapea Andrei Novikov "Aktuaalsele kaamerale".
Algse plaani kohaselt sooviti osta koguni 350 bussi, kuid koroonakriis pani selles osas kõhklema.
"Tänaseks on meil siiamaani plaan osta 350 bussi, kuid anname aru, et kui meil täna ei ole täit kindlust, kuidas hakkab mõjutama Tallinna eelarvet kriisiolukord, mis meil vahepeal oli, siis me oleme pigem konservatiivsed, rääkides 250 bussist. Kuid kui vaadata formaalselt nõukogu otsuseid, siis nad on siiamaani tehtud 350 peale," ütles Novikov.
Popeli sõnul näeb strateegia ette, et 2025. aastaks ei oleks Tallinnas ühtki diiselbussi. "Et oleksid keskkonnasõbralikud gaasibussid ja aastaks 2035 minna üle täiesti elektritranspordile," sõnas ta.
Tallinna biogaasil sõitvad bussid on tootnud hanke võitnud Poola bussiettevõte Solaris Bus & Coach, mis esitas gaasibusside riigihankele 26,96 miljoni euro suuruse pakkumuse.
Uute busside tankimiseks ehitatab kütusetarnija kaks gaasitanklat - Lasnamäele ja Kadaka teele. Tanklate hind on arvestatud gaasi hinna sisse ja eraldi linn selle eest maksma ei pea.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi, Mart Linnart, Merili Nael