Valingu-Keila lõik võib ehitusse minna 2025, kavas on ka Keila ümbersõit

Pärast seda, kui praegu töös olev Kanama-Valingu teelõik valmib, jääb Tallinna ringtee täies pikkuses 2+2 maanteeks ehitamisel teha veel vaid neljakilomeetrine Valingu-Keila lõik. Lisaks on Keilasse planeeritud lõunapoolne ümbersõit.
Juunis algas Tallinna ringtee Kanama-Valingu 2+2 maanteelõigu ehitus, mis kestab 20 kuud. Kui ehitus valmis, jääb ainsaks 1+1 lõiguks kogu Tallinna ringteel Valingu-Keila.
Riigi teehoiukava järgi peaks selle lõigu 2+2 maanteeks ehitamine algama 2025. aastal.
Transpordiameti esindaja ütles ERR-ile, et lõigu täpne ehituse algus sõltub valitsuse otsustest ja riigi eelarvestrateegiast.
"Kogu Tallinna ringitee saab olema esimese klassi maantee 2+2 ristlõike mõttes, kuid ei saa öelda, et kogu lõigus kehtestatakse 110 km/h kiiruspiirang. Teatud lõikudes on ka tulevikus vaja säilitada kohtpiirangud, näiteks Jüri ringristmik ja Kanama viadukti piirkond," ütles transpordiameti projekteerimise talituse juhataja Mart Michelis.
Juuni algul algatas transpordiamet Valingu-Keila lõigu ja Keila lõunapoolse ümbersõidu projekteerimistingimuste menetluse. Peale 2+2 maantee peab projekteerija kavandama Tallinna-Paldiski maantee ja Tallinna ringtee ning Valingu liiklussõlme. Kavandada tuleb ka Valingu-Jõgisoo eritasandilise raudtee ületuskoht.
Transpordiametist täpsustati, et Valingu-Keila lõiku ja Keila ümbersõitu pole vähemalt praeguse seisuga kavas samal ajal ehitada.
Keila lõunapoolne ümbersõit peaks Keilast mööda juhtima raskeveokid. Ümbersõit pöörab ringteelt ära Ülejõe tänava ristmikult, liigub viaduktiga üle raudtee ja Keila mõisa pargi tagant, üle Keila jõele plaanitud uue silla, ristub Tuula tee ja Keila-Ääsmäe maanteega ning jõuab välja Ringtee tänavani. Kogu ümbersõidu ulatuses on projekteeritud ka eraldiseisev jalgratta- ja jalgtee.
Plaanis on ka uus põhjapoolne ümbersõit, mis hargneb ringteest rajatavas Valingu liiklussõlmes ning liigub üle viadukti põhja poole peale Alajaama teed. Viadukt rajatakse ka üle Tallinna-Keila-Paldiski maantee, kuid kuhu ümbersõit mööda põlde täpselt kulgeb, pole eskiisil veel välja joonistatud.
Michelise sõnul on Keilast nii lõunapoolne ümbersõit kui ka uus põhjapoolne ümbersõit kirjas ka Harju maakonnaplaneeringus 2030+.
"Keila lõunapoolne ümbersõit annab võimaluse suunata transiitliiklus ja raskeveokid linnast mööda ning lisaks aitab Keila linnal kahte linna poolt, mida raudtee lõikab, ühendada kahest kohast praeguse ühe ülesõidu asemel. Teatud juhtudel on see oluline ka juba linna turvalisuse võtmes," lausus Michelis.
