Tallinna ringtee uuendatud Kanama-Valingu lõik on liiklusele lahti

Saue lähistel paiknev Tallinna ringtee Kanama-Valingu 2+2 teelõik on liiklusele täies ulatuses avatud, ehkki seal on veel mõned tööd pooleli.
"Objekt on liiklusele avatud ja täies ulatuses kasutatav," ütles transpordiameti pressiesindaja Erki Varma ERR-ile.
Siiski on materjalide tarneraskuse tõttu teelõigul veel mõned tööd tegemisel, mis peaks valmima hiljemalt aasta lõpuks.
"Objekt ei ole veel valmis. Asfalteerimistööd jätkuvad selle aasta aprilli teises pooles – mais. Toimub veel ka müratõkkeseinte ehitamine, mille tähtaeg on 2023. aasta lõpp," täpsustas Varma.
Ta selgitas, et eelmisel aastal esinenud materjalide tarneraskuste tõttu nihkusid asfalteerimistööde kavandatud ajagraafikud ning kõiki töid ei jõutud enne ilmade ebasobivaks muutumist valmis.
Samuti ei olnud müratõkkeseinte paigaldamine tähtajaks võimalik seoses eelmisel aastal tekkinud üleilmsete tarneraskustega.
Saue lähistel Tallinna-Pärnu maantee ristumiskohast Keila suunas kuni raudteeülesõiduni kulgeva 4,6-kilomeetrise teelõigu ehitus algas 2021. aasta juunis. Selleks sõlmisid transpordiamet, AS Trev-2 Grupp ja Saue vallavalitsus 30. mail 2021 ehituslepingu kogumaksumusega 22 362 221,50 eurot (ilma käibemaksuta), millest 85 protsenti rahastab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Saue vallavalitsuse finantseeritav osa on 227 000 eurot (km-ta). Lõigu ehitus pidi kestma 20 kuud.

Lepingu kohaselt tuli Tallinna ringtee kilomeetritel 29,6-34,2 tehtavate tööde käigus rekonstrueerida Kanama eritasandiline liiklussõlm ja ehitada ümber Kanama viadukti rambid; ehitada Saue–Jõgisoo, Saue–Aila ja Vanamõisa eritasandilised liiklussõlmed; lammutada olemasolev Valingu viadukt üle Keila–Tallinna raudtee ja ehitada kõrvale uus viadukt; ehitada kolm jalgratta- ja jalgtee tunnelit; Saue–Jõgisoo autotunnel, kaks ringristmikku, ühendusteid ning jalgratta- ja jalgteid kokku umbes 3,5 kilomeetri ulatuses; rajada kaheksa bussipeatust; paigaldada muutuvteabega liiklusmärgid; ehitada väikeulukite ja kahepaiksete tunnel pikkusega 36 meetrit ning neli loomade tagasihüppekohta koos ulukitaraga. Samuti tuli paigaldada müraseinad, kokku 2,6 kilomeetri ulatuses.
Kanama–Valingu teelõik Tallinna ringteel on osa rahvusvahelisest põhimaanteest, mis kuulub üle-euroopalisse transpordivõrgustikku TEN-T.
Toimetaja: Mait Ots