Juuli lõpust tuleb rongis ka jalgrattale pilet osta
Alates 26. juulist tuleb suveajal Elroni rongis jalgrattaga reisides ka sõiduvahendile pilet osta. Piletihind sõltub reisi pikkusest ja on pool vastava täispileti hinnast, minimaalselt üks euro.
Elron teatas oma kodulehel muudatuse põhjuseks, et senine tasuta jalgrataste transport on viinud olukorrani, kus rattad ummistavad vahekäike ja takistavad oluliselt reisijate liikumist.
"Jalgrataste suur hulk rongides on üha tõsisem probleem, tihti on hõivatud kogu vahekäik. See on viinud olukorrani, kus rataste rohkus takistab rongis liikumist, mistõttu ei pääse reisijad WC-sse, teenindaja ei saa liikuda, sõitjad ei saa oma soovitud istekohale," seisab Elroni teates.
Ühtlasi tekivad Elroni teatel ka hilinemised, sest paljude rataste sisenemine-väljumine võtab kaua aega, seda eriti Tallinna linnas, kus on tihedalt peatusi. "Lisaks eelnevale on olukord ka ohtlik, sest rongi kiirpidurduse korral ei ole rattaga keset C-ala seisval inimesel kuskilt kinni võtta. See kõik peletab juba eemale teisi kliente, kes valivad ebamugavuse pärast autosõidu."
"Me soovime, et edaspidi inimesed pigem püüaksid jätta ratta jaama ja siis on tegelikult rongis rohkem ruumi ja kõigil reisida parem. /.../ Inimene, kellel on vaja väga ratast kasutada, saab ju endiselt rongi tulla. Me lihtsalt leiame, et need inimesed, kellel see ei ole hädavajalik, saaksid ju ratta jätta rongijaama. Täna neil ei ole mingisugust motivatsiooni seda teha ja see rattapilet võiks edaspidi motivaator olla," selgitas Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo "Aktuaalsele kaamerale".
Kliendid nõustuvad rongifirmaga, et ratastega reisimise võimalust kasutatakse praegu ohtralt. "Mõnikord on niimoodi, et pole kuhugi panna. Päris palju kasutatakse ikka rattaid," sõnas Vassili.
Samas rattaga reisimise eest eraldi maksmine kedagi õnnelikuks ei tee. "No kes rõõmustaks. Aga sõitmata ei jää. /.../ Sõidaksin edasi," märkis Merike.
"Ma väga ei poolda seda, sest mulle väga meeldib rattaga igal pool sõita ja ma lähen tavaliselt rattaga kooli ja siis sõidan pärast rattaga koju tagasi. See on minu jaoks eriti mugav võimalus," rääkis Diana, kes tasu eest enam rattaga rongi ei läheks.
Elron märgib, et ettevõte on oma uute rongide tellimisel näinud ette, et ratastele oleks seal rohkem ruumi, ent ronge tuleb juurde alles 2025. aastal ning olemasolevate rongide mahutavus on piiratud, mistõttu oli ettevõte sunnitud tegema rattapileti.
Rattapilet kehtib hooajaliselt aprillist oktoobri lõpuni kõikides rongides. Piletihind sõltub reisi pikkusest ja on 50 protsenti vastava täispileti hinnast, minimaalselt aga üks euro. Pilet tuleb osta rongis klienditeenindajalt.
Rattale piletit ette osta ei saa, sest Elron ei saa tagada, et jalgratas alati kindlale väljumisele peale mahub.
Kui reisijal on kohaliku omavalitsuse makstud tasuta sõidu õigus (nt tallinlased), siis rattale see ei laiene ja sõiduvahendile tuleb osta pilet. Küll aga ei pea rattapiletit ostma reisijad, kellel on tasuta sõiduõigus ühistranspordiseaduse alusel (laps, kes ei ole käimasoleva õppeaasta 1. oktoobriks saanud seitsmeaastaseks või kelle koolikohustuse täitmise alustamine on edasi lükatud; kuni 16-aastane (kaasa arvatud) puudega isik; sügava puudega isik; raske nägemispuudega isik; sügava või raske nägemispuudega isiku saatja) ning lisaks ka 65+ vanuses reisijad.
Rattapilet ei kehti kokkupandava raamiga rattale, mis on kokku pakitud, ega rattale, mille kõik rattad on läbimõõduga alla 25 cm (nt minitõukeratas).
Toimetaja: Mirjam Mäekivi, Huko Aaspõllu, Merili Nael