Eksperdid: Saksamaa ei suuda elektriautodele ülemineku plaani ellu viia

Elektriauto laadimine.
Elektriauto laadimine. Autor/allikas: (Siim Lõvi /ERR)

Saksamaa valitsus tahab, et 2030. aastal vuraks riigi teedel 15 miljonit elektrisõidukit. Eksperdid leiavad siiski, et Saksamaa ei suuda oma ambitsioonikat plaani ellu viia.

Duisburg-Esseni ülikooli autouuringute keskuse juht Ferdinand Dudenhöffer prognoosib, et kümnendi lõpuks on Saksa teedel umbes 7,2 miljonit elektriautot. 

"Valitsuse eesmärk tuua 2030. aastaks teedele 15 miljonit elektrisõidukit jääb suures osas täitmata. Uue elektriautode rahastamise suunise, kõrgete elektrihindade ja akuhindade tõttu kukub Saksamaa turg järgmise paari aasta jooksul kokku," hoiatas Dudenhöffer. 

Ambitsioonika elektrisõidukite plaani kuulutas Saksa valitsus välja 2021. aastal. Berliin tahab võidelda kliimamuutuste vastu ja samal toetada riigi jaoks üliolulist autotööstust. 

Euroopa Liidu (EL) poliitikud jõudsid hiljuti kokkuleppele, et keelustavad alates 2035. aastast sisepõlemismootoriga sõidukite müügi. See avaldab elektrisõidukitele üleminekule survet veelgi. 

Autotöösturid leiavad, et laadimistaristu puudumine muudab elektrisõidukite müümise keeruliseks. Maailmas kiireneb  inflatsioon, üha rohkem on puudus ka kriitilistest komponentidest. Saksamaa valitsus kärbib samuti elektrisõidukite ostjatele antavaid toetusi. 

Saksamaal kasvab praegu elektrisõidukite müük kiiresti, eelmisel aastal müüdi riigis 355 961 elektrisõidukit. Selle aasta esimese üheksa kuuga müüdi riigis 273 101 elektrisõidukit, mida on 15 protsenti rohkem kui 2021. aastal samal perioodil. Siiski peab müük kiirenema veelgi, et valitsus saaks täita oma eesmärgi. 

"Meie optimistlik prognoos näeb, et 2030. aastal on Saksa teedel umbes 11 miljonit elektriautot," ütles Saksamaa autoanalüütik Matthias Schmidt. 

Vaatamata analüütikute hoiatustele, leiab valitsus, et riik suudab oma 2030. aasta eesmärgi täita. 

"2030. aasta eesmärk on endiselt paigas. Valitsus töötab selle nimel, soodustades elektriautode ostmist keskkonnatoetuste ja laadimise taristu laiendamise kaudu," ütles Saksa majandusministeeriumi pressiesindaja Annika Einhorn.

Toimetaja: Karl Kivil

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: