Tallink jõudis pärast koroona-aastaid uuesti kasumisse
Tallink Grupp teenis esimest korda pärast 2019. aastat kasumit ning kasvatas ka reisijate ja kaubavedude arvu.
Börsile kolmapäeval avaldatud Tallinki auditeerimata majandustulemused näitavad, et võrreldes 2021. aastaga, mil taastuti pandeemiast, kerkis ettevõtte veetud reisijate arv 5,5 miljonini ehk peaaegu kahekordistus. Veetud kaubaühikute maht suurenes võrreldes eelneva aastaga samuti 11 protsendi võrra 409 769 ühikuni.
Võrreldes eelnenud aastaga suurenes märkimisväärselt kontserni auditeerimata konsolideeritud müügitulu. See oli mullu 771 miljonit eurot, 2021. aastal aga 477 miljonit eurot.
Kontserni majandusaasta auditeerimata kasum enne intresse, makse ja kulumit (EBITDA) oli 135,8 miljonit eurot ning võrreldes eelnenud aastaga oli see enam kui kahekordne. Ettevõtte auditeerimata puhaskasum kerkis 13,9 miljoni euroni, samas kui 2021. aastal sai Tallink 56,6 miljonit eurot puhaskahjumit.
Aasta jooksul investeeris ettevõte üle 203 miljoni euro, millest lõviosa läks uude parvlaeva MyStar.
Tallink Grupi juhatuse esimehe Paavo Nõgene sõnul uskusid nad eelmise aasta alguses kindlalt, et 2022. aasta toob kaasa kiire äritegevuse taastumise ja suurenenud stabiilsuse, kuid see usk sai suure hoobi peaaegu aasta tagasi, mil 24. veebruaril puhkes Euroopas sõda. Tallink hakkas pakkuma oma laevadel ajutist majutust sõjapõgenikele Eestis ja Ühendkuningriigis ning varjupaigataotlejatele Hollandis.
"Majutusteenuse lepingud on mitmel moel aidanud ka meid endid, hoides meie laevad töös ajal, mil osad neist oleksid vastasel juhul võinud kai ääres tööta seista. Me pakume seda tuge jätkuvalt nii kaua, kuni seda vajatakse," ütles Nõgene.
Kuigi reisijate arv annab aimu jätkuvast reisimise taastumisest, kavatseb Tallink laevade väljaprahtimisi ka lähitulevikus jätkata, et sel moel vähendada reisimise hooajalisusest tulenevaid riske.
Keerulisest ajast hoolimata kasvasid mullu kontserni tulud, suurenes pardamüük, laevareisijate ning hotellikülaliste arv. Samal ajal kasvasid ka märgatavalt kontserni kulud mitmes valdkonnas tulenevalt globaalsetest hinnatõusudest, kõige märgatavamalt siiski kütusehindade tõusust, mille tagajärjel suurenes kütusekulu 99,5 protsenti ehk ligi 72 miljoni euro võrra. Laevade optimeerimiskulud tõusid üle 50 protsendi ja kaubakulu 45 protsenti.
Möödunud aasta suurimate tegudena loetles Nõgene laevade väljaprahtimisi, põhiliinide tegevuse taastamist, uusima laeva MyStar ehituse lõpuleviimist ning Helsingi-Tallinna liinile toomist ja tema sõnul jätkub osa neist tegevustest ka alanud aastal.
2022.aasta 31. detsembri seisuga oli Tallink Grupil 39 985 aktsionäri, kellest 30 808 on aktsionärid Nasdaq Tallinna börsil ja 9177 Nasdaq Helsingi börsil.
Toimetaja: Karin Koppel