Hiina elektriautode tootja BYD võib rajada tehase Ungarisse

BYD soovib tuua Euroopa turule ainult 30 000 eurot maksva elektriauto mudeli Dolphin.
BYD soovib tuua Euroopa turule ainult 30 000 eurot maksva elektriauto mudeli Dolphin. Autor/allikas: SCANPIX/REUTERS/ATHIT PERAWONGMETHA

Hiina elektriautode tootja BYD võib rajada tehase Ungarisse. Otsus järgneb Ungari peaminister Viktor Orbani Hiina-visiidile oktoobri keskpaigas.

Kui selgus, et Ungari populistlik peaminister Viktor Orban oli ainus Euroopa Liidu liikmesriigi juht, kes külastas oktoobris toimunud Hiina Vöö ja Tee Algatuse tippkohtumist, pälvis ta rohkelt kriitikat. Ajal, kui teised EL-i liikmesriigid pigem piiravad suhteid Hiinaga, Orban neid süvendab.

Orbani visiit võib kanda vilja juba peatselt: Saksa ajaleht Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) vahendab, et Tesla järel maailmas suuruselt teine elektrisõidukite tootja BYD plaanib rajada oma esimest Euroopa tehast just Ungarisse.

Ungari peaminister külastas oma Hiina-visiidi ajal ka BYD-i peakorterit Shenzheni linnas. BYD on juba varem teatanud, et plaanib laieneda Euroopasse, kuid lisaks Ungarile pretendeerisid tehase asukohamaa tiitlile ka Saksa liidumaa Saarland ja Prantsusmaa.

Kuigi BYD-i esindaja keeldus kuulujutte kinnitamast ega ümber lükkamast, vahendab FAZ, et tegelikult otsus on juba langetatud Ungari kasuks. Konkreetse asukohalinnana kaalutakse Szegedit. BYD soovib toota vähemalt 100 000 sõidukit aastas, ning toetudes Tesla tehase rajamise kogemusele Berliini lähedal, võib tootmise käimalükkamine võtta ainult kaks aastat.

BYD on juba tõusnud suurimaks elektriautode müüjaks Hiinaks, kuid Euroopas on läbimüük väike. Siiski saavutas BYD läbimurde, kui Münchenis peakorterit pidav rendiautode ettevõte Sixt tellis Hiina autotootjalt 100 000 elektrisõidukit. BYD soovib tuua Euroopa turule ainult 30 000 eurot maksva elektriauto mudeli Dolphin.

Lisaks BYD-ile plaanib viia osa tootmisest EL-i ka Hiina ettevõte SAIC. Põhjuseks peetakse Euroopa Komisjonis kaalumisel oleva plaani kehtestada imporditollid Hiina elektriautodele, kaitsmaks ühenduse turgu Hiina riigi poolt subsideeritud odavast tootmisest. Kui BYD ja SAIC ehitaks oma autod Euroopas, siis nad saaksid vältida EL-i imporditolle.

Toimetaja: Mark Gerassimenko

Allikas: FAZ

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: