Tallinnale kuuluv TLT jäi mullu kasumisse

Tallinnale kuuluv transpordiettevõte Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) teenis mullu 18 miljonit eurot kasumit. Peamiselt linnaeelarvest saadavat raha kulus mullu vähem, sest kütusehinnad oli varasema aastaga võrreldes poole madalamad.
TLT teenis mullu 18,2 miljonit eurot puhaskasumit, linnavalitsus otsustas teisipäevasel istungil, et kasum jäetakse jaotamata.
Müügitulu oli TLT-l mullu veidi alla 10 miljoni euro, sellest linnaliinide piletitulu oli 3,9 miljonit eurot, reklaamist teeniti 431 000 eurot.
Muud äritulud (kokku 126,5 miljonit eurot) koosnevad põhiliselt Tallinna linna eelarvest saadud tegevuskulude sihtfinantseerimisest (kokku 115,7 miljonit eurot). Trahvide, viiviste ja hüvitiste näol teenis TLT mullu 1,1 miljonit eurot.
Kokku olid tulud 136,4 miljonit, mis on 24 miljonit vähem kui aasta varem.
Kulud oli TLT-l mullu 119 miljonit eurot, mis on viie miljoni võrra vähem kui aasta varem.
Biogaasi peal on alla poole gaasibussidest
Kütuse peale kulus TLT-l mullu 14 miljonit eurot, mis on 13 miljonit vähem kui aasta varem. Põhjuseks olid oluliselt madalamad kütusehinnad võrreldes 2022. aastaga: elektri keskmine hind oli 36 protsenti, diislil 16 protsenti ja gaasil 58 protsenti madalam.
Kasutatud gaasist oli vaid 46 protsenti biometaan, sest TLT sõnul ei toodeta Eestis praegu lihtsalt piisavalt biometaani, et maagaasist täielikult loobuda.
"TLT koostööpartneril on 2–3 aasta jooksul plaanis toota biometaani koguses,
mis kataks ära 100 protsenti TLT busside vajadusest. Lisaks juba töötavatele
Aravete ja Ebavere tootmisjaamadele alustab 2024. aasta lõpus tööd
Laatre biometaanijaam ja 2026. aasta alguses Viiratsi biometaanijaam.
Nende nelja jaama toodang peaks moodustama kokku aastas rohkem kui 180
000 MWh-i," märgitakse TLT majandusaasta aruandes.
Gaasibusse on TLT-l praegu kõige rohkem: 542 bussist 350 sõidavad gaasil.
Sõidukijuhid teenisid keskmiselt 1815 eurot
Tööjõukulud oli TLT-l eelmisel aastal 62,3 miljonit eurot, mis on pea seitsme miljoni võrra rohkem kui aasta varem.
2023. aasta lõpu seisuga oli TLT-s töötajaid 2153, neist bussijuhte 1238 (kellest naised on 181 ehk 14,6 protsenti), trammijuhte 142 (naisi 117 ehk 82,4 protsenti) ning trollijuhte 105 (naisi 59 ehk 62 protsenti). TLT-ga liitus 255 uut töötajat, nendest sõidukijuhte 163. Samas lahkus 238 töötajat, nendest 135 sõidukijuhti.
Sõidukijuhtide keskmine kuupalk TLT-s oli 2023. aastal 1815 eurot (2022. aastal
1616 eurot). 2024. aastaks plaanitakse sõidukijuhtidele keskmist töötasu 2034 eurot. TLT juhatuse liikmetele töötasu ja muid hüvesid 194 600 eurot
ja nõukogu liikmetele tasu 57 000 eurot. Tööjõukulud moodustasid mullu TLT kõigist kuludest 52,3 protsenti.
Investeeringuid tegi TLT eelmisel aastal 13,1 miljoni euro eest, aasta varem oli investeeringute maht 34,5 miljonit.
TLT kasutuses oli 2023. aasta lõpu seisuga kokku 542 linnaliinibussi, 65 trammi ja 45 trollibussi, millega teenindati 67 bussi-, viit trammi- ja nelja trollibussiliini ning nelja ööbussiliini. Busside keskmine vanus oli 4,3 aastat, trollidel 17 aastat ja trammidel 18,9 aastat.
Kokku läbisid TLT bussid, trollid ja trammid aastas 36,35 miljonit liinikilomeetrit ja teenindasid 132,8 miljonit sõitjat. 2023. aastal kasvas liinikilomeetrite maht võrreldes eelmise aastaga 0,5 protsenti.
Bussidega veeti 102,5 miljonit sõitjat, trammiga 20,1 miljonit ja trolliga 10,2 miljonit. Võrreldes 2022. aastaga suurenes TLT sõitjate arv 36,5 miljoni sõitja võrra ehk 37,9 protsenti. 2023. aastal sõitis keskmiselt päevas busside, trammide ja
trollidega kokku 364 000 inimest.
TLT-l on plaanis järgmise aasta alguse alustada Peterburi teel uue büroohoone ehitusega.

Toimetaja: Marko Tooming