VW jäi EL-i ja Hiina kaubandussõjas alasi ja haamri vahele
Euroopa Komisjon kavatseb kehtestada Hiinas toodetud elektrisõidukitele tollimaksud ning see kahjustab ka Volkswageni (VW) ärimudelit, kuna Hiinas toodetud VW elektrisõidukitele hakkab kehtima eeldatavasti 21-protsendiline tollimaks.
Brüssel kavatseb kehtestada Hiina elektrisõidukitele tollimaksud, kuna komisjon jõudis uurimisel järeldusele, et Hiina elektrisõidukite väärtusahel toetub ebaõiglasele subsideerimisele. Brüssel muretseb nüüd, et tariifideta ujutaksid Hiina sõidukid Euroopa turu üle.
VW avaldas nüüd aga Brüsseli plaani suhtes pahameelt, kuna tema rahvusvahelised konkurendid pääsevad kergemalt. Näiteks Hiinas toodetud Tesladele hakkab kehtima üheksa protsendiline tollimaks, vahendas The Telegraph.
Ka mitmed Hiina tootjad pääsevad kergemalt, BYD pääseb 17 protsendiga, Geely puhul on see 19,3 protsenti. Volkswagenit tabab eeldatavasti 21-protsendiline maks, kuna Saksa firma teeb elektrisõidukite tootmisel koostööd Hiina autofirmaga JAC Motors. Koostöö raames toodetakse Cupra sõidukeid, mis peaksid jõudma ka Euroopa turule.
"Volkswageni kontsernile jääb arusaamatuks see, et Hiina tootjate suhtes rakendatakse madalamaid tollimakse kui Euroopa tootjatele," ütles Volkswageni pressiesindaja.
Pressiesindaja avaldas lootust, et EL-i liikmesriigid vaatavad komisjoni ettepaneku kriitilise pilguga üle ning sellisel kujul seda plaani ellu ei viida.
Saksa analüütik Matthias Schmidt ütles samas, et Euroopa autotootjad peaksid pigem muretsema selle pärast, milline saab olema Pekingi vastus.
"Praegu on suur küsimus, milline vastus Hiinalt tuleb. Kas EL päästab ühe tööstusharu, kuid hävitab hulga teisi tööstusharusid, mida tabavad Pekingi vastutariifid. Esialgsed märgid näitavad, et Pekingi vastusamm võib tabada toiduaine- ja veinitööstust," ütles Schmidt.
Volkswagen on varem teinud Hiinasse ka suuri investeeringuid, kontsernil on seal 39 tehast ning annab tööd 90 000 inimesele.
Volkswagen pole ainus Saksa firma, mis teeb Hiinas koostööd kohalike firmadega. Sarnast ärimudelit kasutab ka VW igipõline rivaal BMW.
Toimetaja: Karl Kivil
Allikas: The Telegraph