Ettevõtja lubab Helsingi-Tallinna tunneli erakapitaliga valmis ehitada
Samal ajal kui Eesti ja Soome uurivad Euroopa rahadega Tallinna ja Helsingi tunneli teostatavust, lubab mänguarendaja Rovio endine juht Peter Vesterbacka tunneli erakapitaliga valmis ehitada. Võimalikke marsruute on mitu.
Tallinna ja Helsingi vaheline tunnel on miljarditesse ulatuv projekt, mille võimalikusesse uskujad on jäänud uskmatute kõrval pigem vähemusse. Ometi on Eesti ja Soome pealinn, kahe riigi vastavad ministeeriumid ja Harju ning Uusimaa maakonnad löönud projekti FinEst Link raames käed ning uurivad raudteetunneli majanduslikke eeldusi ja mõju, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Uuringus on küsimärgi all kolm võimalikku marsruuti. Esimene pakutud võimalus on ehitada tunnel Helsingi kesklinnast Viimsi poolsaarele, teine võimalus Tallinna linna alt, nii et maa peale tuleks rong Ülemiste jaama juures ning kolmas on tunnel kuni Naissaareni ning sealt edasi sild Tallinna.
"Uuringu eesmärk ei ole ühte marsruuti välja valida, aga me peame välja selgitama tunneli kulud - nii tegevus- kui ka hoolduskulud. Seetõttu on parem, kui meil on erinevaid võimalusi, sest Tallinna lähistel on pinnaseolud üsna keerulised," rääkis FinEst Link projekti juht Kari Ruohonen.
Samal ajal on riiklikele institutsioonidele tekkinud konkurent - Angry Birdsi ehk vihaste lindude mobiilimängude maailmas ajalugu teinud Peter Vesterbacka.
Kui seni on räägitud, et merealuse rongiga saaks Tallinnast Helsingisse umbes poole tunniga, siis Vesterbacka lubab 50 euro eest sõidutada Tallinnast Helsingi lennujaama 20 minutiga.
"Kavatseme alustada 2018. või hiljemalt 2019. aastal ning viie aastaga peaks tunnel valmis olema. Seega aastaks 2023 või 2024 saame rongid Helsingi ja Tallinna vahel liikuma," ütles FinEst Bay Area eestvedaja Peter Vesterbacka.
Tema sõnul arvestavad nad praegu 15 miljardi suuruse eelarvega. Investoreid otsivad nad peamiselt Hiinast.
"Loomulikult võtame ka Euroopa Liidu raha vastu, aga hetkel vaatame investorite otsingutel ida, eeskätt Hiina poole. Hiinast on suur huvi Siiditeele n-ö kolmanda alternatiivi loomisele," ütles Vesterbacka.
Nende projekt näeb ette ka Helsingi lähistele nn meelelahutussaare loomise.
FinEst Link tasuvusuuring peaks valmis saama 2017. aasta lõpuks.
Toimetaja: Merili Nael