Lennukikütuse hinnatõus veel piletihindades ei kajastu ({{commentsTotal}})

Nordica
Nordica Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Koos toornafta hinnatõusuga viimase aasta jooksul on kerkinud ka lennukikütuse hind. Maikuus on lennukikütuse hinnad Euroopas olnud üle 50 protsendi kõrgemad kui aasta tagasi. Lennufirma Nordica esindaja sõnul piletihindade tõusuks veel põhjust pole. Tallinna ning suursaarte vahel lendav Transaviabaltika on tänavu saanud riigilt üle 15 000 euro kerkinud kütusekulude katteks.

Lennufirma Nordica turundus- ja kommunikatsioonijuht Toomas Uibo ütles, et lennukikütuse hind on olnud tõususuunal alates eelmise aasta juunist ja praegu näib, et selline suund jätkub. Uibo nentis, et kütuse hinnatõus võib mingil hetkel hakata väljenduma ka piletihindades, kuid praegu tema sõnul selleks veel põhjust pole, vahendasid ERR-i raadiouudised.

"Kütusehind on teatavasti üks suuremaid kulukomponente piletihinnas, aga Nordica on teatava puhvri sinna oma eelarves arvestanud. Teine asi, mida me kütuse hindade mõju vähendamiseks oleme teinud, on see, et oleme võtnud kasutusele ka ATR lennukid, mis on oluliselt kütusesäästlikumad kui reaktiivlennukid. Nendega me täna teenindame oma kõige lähemaid liine," rääkis Uibo.

Uibo sõnul ei ole Nordica piletite soodushindasid vähendama hakanud. Tema sõnul on aga raske ennustada, millal selleks võib põhjus tekkida.

Tallinna ja Kuressaare ning Tallinna ja Kärdla vahel lendav lennufirma Transaviabaltika saab selleks riigilt tänavu kokku umbes 2,25 miljonit eurot.

Ettevõttega sõlmitud lepingus on kirjas ka punkt, mis määratleb lisaraha andmise seoses lennukikütuse hinnatõusuga.

Transaviabaltika esindaja Rene Must ütles, et tellija ehk riik on võtnud lennukikütuse hinnariski enda kanda ning piletihinnad on külmutatud järgmise aasta mai lõpuni.

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhtivekspert Mika Männik ütles, et Transaviabaltikaga sõlmitud lepingus on kütuse baashinnaks kahe tuhande kuueteistkümnenda aasta esimese juuni seisuga määratud 0,407 eurot liitri kohta.
"Kvartaalselt arvutatakse üle need kütusekulud ja juhul kui see kvartaalne keskmine kütusekulu ületab seda baashinda 0,407 eurot liitri kohta, siis selle võrra on vastavalt lepingule Transaviabaltikal õigus saada kütusekompensatsiooni," ütles Männik.

Männik rääkis, et sel aastal on maanteeamet maksnud Kuressaare suunal kütusekompensatsiooni lisaks 9300 eurot ja Kärdla suunal 5878 eurot.

Toimetaja: Aleksander Krjukov



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: