Elroni uutesse rongidesse tulevad väike puhvet ja kohvimasinad
Lähiajal saab osades rongides ka viipemakse võimalust kasutada, ka on uutesse rongidesse kavandatud väikesed bistroolaadses söögikohad, rääkis ERR-ile Elroni turundus- ja kommunikatsioonijuht Mariis Adamberg.
Millal saab Elroni rongides hakata pangakaardiga piletite eest maksma, ka moodsalt viibeldes. Miks seni pole seda tehtud?
Elroni kõikides diiselrongides on võimalik pangakaardiga tasuda, peagi loodame neis rongides ka viipemakse võimaluse luua, küll aga ei ole pangakaardiga tasumine veel võimalik elektrirongides.
Põhjus, miks kaardiga elektrirongides maksta ei saa, seisneb eelkõige selles, et peatuste vahemikud on lühikesed. Kuna aga kaardimakse on ajamahukas, siis teenindajad ei jõuaks kõiki reisijaid ära teenindada.
Rongides on võimalik mobiiliga osta päevapiletit ja perioodipiletit tsoonide piires. Samuti oleme loonud võimaluse reisijatel pilet soetada interneti teel, kus piletihind on ka 15 protsenti soodsam.
Ühe tehinguga ei saavat netis osta edasi-tagasi otsa piletit. Miks?
Ühe tehinguna on võimalik osta mitmeid pileteid, sealhulgas ka edasi-tagasi piletit, selleks tuleb valida soovitud peatuste vahel sobiv väljumine ning lisada piletid ostukorvi, misjärel saab kõigi eest korraga tasuda. Selleks ei tule teha lisatehingut. Võimalik on soetada ka päevapilet, millega saab ostetud peatuste vahemikus päeva jooksul sõita nii palju kui soovi on.
Restoranvagunit ilmsel Elron ei soeta. Aga kas näiteks mõni firma on huvi tundnud, et rongis limpsi, saia, krõpsu müüa või pole see mõistlik ja kasumlik?
Kuna toitlustuse pakkumine eeldaks istekohtade demonteerimist ning olukorras, kus täna rongisõitjate arv jõudsalt kasvab ning mitmetel suundadel ja väljumistel on vabadest istekohtadest puudus, tähendaks sellise kompromissi tegemine head ja reisijatele selgelt lisandväärtust loovat lahendust.
On olnud tõesti huvilisi, kes joogi- ja söögiautomaadi osas koostöösoovi on avaldanud, ent paraku pole me head lahendust leidnud, küll aga oleme jätkuvalt erinevaid lahendusvõimalusi otsimas. Näeme, et perspektiivis rongipargi suurenemisel laheneb istekohtade puuduse küsimus ning saame kaaluda ka kohvimasinate paigaldamist rongidesse.
Täiendavate uute rongide soetamise soovi juures oleme ette näinud väikest niinimetatud bistroo osa – seda tasemel, mis võimaldab reisijatele pakkuda külmi ja sooje jooke ning suupisteid.
Hetkel teeme koostööd raudteejaamades teenust pakkuvate ettevõtetega, kus valik on kordades suurem kui seda saaks olla rongis ühe automaadi näol. Näiteks on täna Elroni klientidel võimalus osta sõidupileti või Elroni sõidukaardi esitamisel Balti Jaama R-kioskist kõiki kuumi jooke erihinnaga ning toidupoolist kaasa haarata Balti jaama Circle K kohvipoest 20 protsenti soodsamalt.
Kas jalgrattaga rongi kaasa võtmine jääb ikka tasuta? Küsin ka üle, et kas igasse rongi pääseb rattaga?
Rongi puhul on jalgratta kaasa võtmine hea lisavõimalus ning seni ei ole me jalgratastele eraldi piletit kehtestanud. Rattakohad on olemas igas Elroni rongis, kuid kõikide reisijate mugavuse huvides palume ratta kaasavõtmist tipptundidel vältida. Meie veebis on sõiduplaaniotsingu juures ka vastav märgistus. Soovitame julgelt kasutada rataste hoidmiseks mõeldud rattaparklaid.
Kas osaline tasuta bussisõit hakkab Elnori majandustulemust mõjutama.
Kas konkurentsiametisse ei ole mõtet pöörduda?
Kindlasti mõjutab tasuta bussisõit rongikasutust, kuid mitte sellisel määral, et peaksime oma liinivõrgus korrektuure tegema. Pikemas perspektiivis tuleb arvestada, et rongiliiklus saab kasvada ja areneda eelkõige piirkondades, kus kasvab ka sõitjate arv. Eelkõige on küsimus selles, kas maakonna bussiliinivõrk toetab rongiliiklust või konkureerib sellega, seda nii tasuta kui ka tasuliste bussiliinide puhul.
Toimetaja: Indrek Kuus