Hooldusesse suunduvad laevad jätavad Tallinki sõidugraafiku hõredaks
Tallink suunab sel talvel mitu laeva korralisse hooldusesse, mis jätab augud mitme liini graafikusse.
Nii viibib 6. jaanuarist 17. veebruarini dokis hooldusel Baltic Queen, mis jätab Tallinna-Stockholmi liinile selleks ajaks vaid ühe laeva. See tähendab, et igapäevaste reiside asemel saab pooleteise kuu jooksul väljuda Rootsi pealinna ülepäeviti.
Süstiklaev Star on Tallinna-Helsingi liinilt eemal 7.-23. jaanuarini, tekitades seniks samuti liinile hõredama graafiku.
"Suvel nägime, et lasteala on Staril jäänud väikeseks, nii et laiendame seda. Lisaks uuendame kohvikuid-restorane-bufeed," loetles Tallinki kommunikatsioonijuht Katri Link reisijatele silmaga nähtavaid muutusi.
Link kommenteeris, et laevad lähevad dokki hooldusele regulaarse uuendusprogrammi tõttu.
"Igal aastal nad hoolduses ei käi, vaid vastavalt uuendusvajadusele. Need on meil pikalt ette planeeritud, teeme madalperioodil kas aasta lõpus või aasta alguses. Esimene kvartal on meil peamine dokkide periood," ütles Link ERR-ile.
Korraline remont on ootamas veel Helsingi-Stockholmi liini laeva Silja Symphony (9.-21. jaanuarini), Turu-Stockholmi liinil sõitvat Galaxy't (20. jaanuarist 6. veebruarini) ja Paldiski-Kapellskäri liinil sõitvat kaubalaeva Regal Star (23. detsembrist 6. jaanuarini). Reede õhtul väljub dokist liinile tagasi Helsingi-Stockholmi liini laev Silja Serenade.
Näiteks Silja Symphony'l ja Silja Serenade'il uuendatakse restorane-pubisid, aga ka kajuteid ning show-baar ehitatakse üles uue kontseptsiooni alusel.
Laevad käivad dokis erinevates Euroopa laevatehastes. Näiteks Symphony ja Serenade tehakse korda Soomes Naantalis, Baltic Queeni hooldab ettevõte aga Poolas, Remontowa laevaremonditehases.
"Töö algab hetkest, kui laev siit stardib. Juba paari tunniga suudetakse ära lammutada kogu ala, mis vajab uuendust. Näiteks Silja Serenade'i peal on korraga 500 ehitajat erinevates vahetustes tööl, sest tööperiood on väga intensiivne, paari nädalaga peab tegema väga hulga tööd ära. Sellepärast töötatakse mitmes vahetuses korraga - eesmärk on, et laevad oleksid liinilt ära võimalikult vähest aega," kirjeldas Link tööprotsessi.
Viimase viie aasta jooksul on Tallink uuendanud laevu 80 miljoni euro ulatuses.
Toimetaja: Merilin Pärli