Reformierakondlased valmistusid valimisteks tänavakampaania tegemist õppides

Valimisteks valmistuvad reformierakondlased kogunesid laupäeval Tartus, et õppida, kuidas teha tänavakampaaniat, mil moel meelitada meeskonda noori meenejagajaid ning missuguseid meeneid üldse tasub jagada.
Selleks, et noorparteilased tänavanurgal kandidaadi nimega pastakaid jagaks, ei piisa ainult kandidaadi tahtmisest. Reforminoor Katarina Elisabeth Saage rääkis ERR-ile, et neid, kes kandidaatidele appi tulevad, on sadu, kuid midagi tuleb neile ka vastu pakkuda.
"Meeskonna motiveerimiseks on erinevad variandid. Näiteks see, et lastakse kandidaatidega koos käia kampaaniaüritustel ja tutvuda inimestega. Võib-olla lubatakse, et peale iga kampaaniapäeva teeme ägeda õhtusöögi või läheme koos kinno või siis päriselt hüvesid, näiteks lendame koos Brüsselisse, kui keegi peaks saama valituks," selgitas Saage.
Andrus Punt, kes saab kolm päeva enne valimisi piisavalt vanaks, et üldse kandideerida, tõdes, et ehkki kampaaniameeskond on kulu, maksavad kõige rohkem ikkagi plakatid. Tartu piirkonna nimekirja ankrumehena plaanib Punt kampaaniale kulutada ligi 4000 eurot. Muu hulgas tuleb erakonna e-poest tellida omanimelised meened.
"Mina arvan, et meene peaks olema selline praktiline asi. Mulle meeldib pastakas, kus on minu nimi. Ja kuna ma olen noor, siis mulle ka väga meeldib jagada kondoome. See ka töötab, sest kondoom lihtsalt tekitab elevust, et see on äge!" rääkis Punt.
Hüüdlauseid, mida kondoomipakkidele trükkida, on erakonna kontoris juba õige mitu välja mõeldud. Kas valida "Pensionäril tõuseb ka!" või ravijärjekordadele viitav "Lühike on jumala OK", seda saab iga kandidaat juba ise valida.
Aga 80 000 trükist ja meenet plaanib tellida ka erakonna keskkontor. Urmas Kruuse rääkis, et keskkontor aitab rohkem neid, kes on nimekirjas esimese kolme seas. Siiski tõdes Jõgeva- ja Tartumaa esinumbrina kandideeriv Kruuse, et ka temal kulub isiklikku raha - umbes paar tuhat eurot.
"Minul näiteks ukselt uksele kampaaniat teha ei meeldi, sest ma pean inimese kodu väga privaatseks tsooniks ja ma sinna sisse ei taha minna. Aga mulle meeldib suhelda inimestega nii tänaval kui poes ja kui see kontakt on võetud, siis aeg-ajalt kaasneb sellega ka mingi meene. Olgu see siis visiitkaart või väike kalender – see on selline metoodika või sobiv kontakti lõpetuseks," selgitas Kruuse.
Telk, mille all õpetati, kuidas teha tänavakampaaniat, paistis laupäevasel üritusel üks kõige populaarsemaid. Erakonna endise peasekretäri Kert Valdaru sõnul tuleb tänaval kampaaniat tehes olla sõbralik ja valmis ka pikemateks aruteludeks. Aga kedagi päris ümber veenda tänaval ei saa, sest "tänava üks reegel on, et seal ei maksa vaielda."
Kaja Kallase hinnangul on valimiste põhiteema maksud ja majandus
Reformierakonna esimehe Kaja Kallase hinnangul on saabuvate riigikogu valimiste põhiteema maksud ja majandus.
"Viimastel päevadel on avaliku arutelu all olnud küll muud teemad, kuid oleme endiselt veendunud, et nende valimiste põhiküsimus on, keda usaldavad Eesti inimesed järgmistel aastatel riiki maksu- ja majandusküsimustes juhtima," ütles Kallas Tartus erakonna riigikogu valimiste kandidaatidele esinedes.
Kallase sõnul on majanduse hea seis tänase valitsuse olukorda küll lihtsamaks teinud, ent statistika näitab, et mingit majandusseisakut valitsusvahetuse eel tegelikult ei olnud.
"Headel aegadel täiendavalt raha kulutades on valitsus toonud Eestisse Euroopa kiireima hinnatõusu ja silmapiiril terendab uus majanduskriis, milleks Eesti pole nii hästi valmis, kui eelmise kriisi eel. Samal ajal ütleb Euroopa Komisjoni hinnang, et Eesti on kõige paremas korras rahandusega riikide nimekirjast välja langenud. Usun, et selles seisus ootavad Eesti inimesed valitsejatelt kainet meelt ja vastutustunnet, mida Reformierakond on valmis pakkuma," märkis Kallas.
Toimetaja: Merili Nael