Intervjuu | Piret Mürk-Dubout: olen töökohavahetusest teadnud mõned nädalad
Tallink Grupp ja Tallinna Lennujaam teatasid reedel lennujaama juhi Piret Mürk-Dubout siirdumisest Tallinki juhatusse, kes jõudis oma viieaastasest ametiajast juhtida lennujaama täpselt pool aega. Mürk-Dubout selgitab ERR-ile antud intervjuus oma töökohavahetuse tagamaid.
Kas täna tuleks nüüd õnne siis soovida või kaasa tunda? Milline päev täna on?
Eks natukene mõlemat, sest ega see otsus ei tulnud sugugi kergelt.
Kui ma tulin pea 2,5 aastat tagasi Tallinna Lennujaama juhatuse esimeheks, oli selgelt mul kaks eesmärki: nendest esimene oli suurendada Eesti ühendatavust Euroopaga, saavutada stabiilne lennuettevõtjate portfell, mis oleks jätkusuutlik, ja mul on hea meel märkida, et nüüd möödunud aasta lõpus jõudsime me ka kolme miljoni reisija piirile. Teine eesmärk oli teostada väga mahukas ulatuses investeeringuid, teenindada ära Eesti Euroopa Liidu eesistumine.
Tänaseks päevaks võib öelda, et see mahukas investeeringute etapp on ka lõpule viidud. Meil on väga selged arenguplaanid, kuidas lennujaam edasi areneb, nii infrastruktuuri mõistes kui ka rahvusvahelise müügi mõistes. Me teame täpselt täna, millised on need jätkusuutlikud arengud, kuidas lennujaam oleks kasumlik ettevõte ka tulevikus, ja siin on väga pühendunud tiim, kes tegelikult kõigi nende strateegiate elluviimist jätkab ja mina siis liigun edasi Tallink Grupi juhatuse liikme kohale, ja eelkõige on selleks ajendiks siiski isiklik areng - ka selles ettevõttes on võimalik väga oluliselt aidata kaasa Eesti turismi arengule, suhetele Põhjamaadega ja äriarendusele.
Te lahkute nüüd poole ametiaja pealt. Kas ja mis jäi tegemata lennujaamas?
No lennujaamas on veel teha väga-väga palju. Nagu ma ütlesin, need plaanid on paigas, ja väga pühendunud ja professionaalne meeskond on siin, kes edasi kõike viib. Kõige esimeseks sammuks on kindlasti reisiterminali laiendamine, sest reisiterminal on jäänud meie mahtudele kitsaks. Kindlasti tegeldakse edasi täna hetkel isegi 25 lennuettevõtjaga, et suurendada liinivõrgustikku, et kasvatada veelgi reisijate arvu. Mul on hea meel, et me saame selle perioodi lõpetada ka selge Euroopa-poolse tunnustusega meile - et see lennujaam siin Tallinnas on Euroopa parim väikelennujaam kuni viie miljoni reisijaga. See on suur tunnustus kõigile neile töötajatele selles lennujaamas ja lennujaam kiiresti areneb kindlasti edasi.
Aga ometigi otsustasite lahkuda, mitte seda ise ellu viia. Miks? Kas teil hakkas igav?
Ei, kindlasti ei saa seda märkida, aga eks elus ole ikkagi niimoodi, et kõik need võimalused ja väljakutsed tulevad siis, kui nemad tulevad. Ja siis on alati see valik, et kas jääda paigale või liikuda edasi, aga kuna suur osa nendest eesmärkidest, millega ma tulin Tallinna Lennujaama, on tänu sellele meeskonnatööle täna tehtud, plaanid on selged, siis ju siis on see õige aeg sellest kohast edasi liikuda.
Ütlesite, et need ettepanekud edasi liikuda tulevad siis, kui need tulevad. Millal see teie juurde tuli, ettepanek kaaluda Tallinkisse edasiliikumist?
No nagu ma ütlesin, ega see otsus ei ole kergelt tulnud. Aga kuivõrd võimalused on ka selles firmas väga suured ja ma tean, et Tallinna Lennujaam on väga kindlal vundamendil oma arengus täna edasi liikumas, suured muudatused on siin tehtud ja liiguvad edasi, siis lihtsalt ühel hetkel tuleb mingi otsus vastu võtta ja edasi liikuda.
Millal Tallink teile selle ettepaneku tegi?
Ma jätaksin siiski selle enda teada. See on mõned ajad tagasi. Kui ma ütlesin, et see otsus ei tulnud kergelt, siis see on olnud väga pikk analüütiline protsess, aga ma olen ilmselt selline inimene, et kui tekib see sisemine valmisolek edasi liikuda ja tunda, et sul on veel midagi anda, uut, sul on võimalik veel väga palju areneda, siis on see eelkõige olnud minu enda isiklik otsus.
Aga millal te jah ütlesite? Kaua te olete teadnud nüüd, et liigute edasi?
Tallink on börsiettevõte ja see "jah" kinnitub börsiteatega, mille Tallink Grupp täna hommikul välja saatis.
Seda küll, aga te ju ometi olite käed löönud varem. Millal?
Ma teadsin seda võib-olla mõned nädalad, jah, et kui me olime selle kokkuleppe saavutanud ja sõlminud, sest sellised asjad ei käi üleöö. Ma tunnetan äärmist vastutust täna selles rollis ja eks sellised muudatused on ju ikkagi keskkonna mõistes keerulised mõlemale organisatsioonile. Need kõik vajavad ettevalmistamist, ja ka mina vajasin veidike aega, et töötada need muudatused läbi oma praeguse tiimiga.
Mis muudatused need on, mida te Tallinkis lähete ellu viima? Milleks teid vajatakse?
Tallink Grupi juhatuse liikmena hakkan ma vastutama eelkõige rahvusvahelise müügi ja turunduse eest, liiniarenduse eest, samamoodi pardateenuste eest ja rahvusvahelise kaubanduse eest.
Kuidas te tähistate seda edasiliikumist? Lähete puhkama, katate kolleegidele laua? Kuidas teil kombeks on?
No ühte ma ütlen kindlasti - minust kindlasti jääb selle Tallinna Lennujaama üks suuremaid fänne. Ma elan kaasa iga selle lennujaama võidule ja järgmise mäetipu saavutamisele, aga ma jätkan lennujaamas praegu tööd juhatuse esimehena kuni aprilli alguseni ja eks siis tekib üks nädalavahetus, kui võib oma perega minna vaba aega natuke veetma, et alustada siis esmaspäeval uuest kohast.
Millal algavad uue juhi otsingud? Kas teie käivitate need ja millal loodate, et teile mantlipärija leitakse?
Uue juhi otsingud on nõukogu pädevuses ja nõukogu kindlasti teeb oma otsuse teatavaks, mis vormis ta need otsingud välja kuulutab. Ma väga loodan, et Tallinna Lennujaam saab endale väga tubli, tarmuka ja energilise uue juhi.
Kas Tallinna Lennujaama nõukogu sai samamoodi teie edasiliikumisest teada täna hommikul või varem?
Ei, nõukogu olen ma ikkagi informeerinud veidi varem.
Nii et ettevalmistused juba käivad?
Jah, ja nendele küsimustele saab siis juba nõukogu vastata.
Toimetaja: Merilin Pärli