Tallinnas avati pidulikult Reidi tee
Tallinna linnajuhid avasid reedel Reidi tee, mille rajamise eesmärk oli hajutada autoliiklust kesklinnas.
Sadama lähistelt Lootsi ja Ahtri tänava ristmikult algava ja Russalka mälestusmärgi juures Pirita teele suubuva Reidi tee kogupikkus on 1,93 kilomeetrit. Lisaks rajati poole kilomeetri pikkune rannapromenaad, uus rattatee ja mitu kilomeetrit kõnniteid. Reidi tee toob avalikku kasutusse ka selle mereäärse ala, mis varem oli tühermaa.
Reidi tee ristmike juures on väikesed platsid, mida hakkavad ilmestama purskkaevud ja paberist volditud laevukeste kujulised alused Meremuuseumi näitustega. Kogu tee ulatuses on kavandatud puhkekohad ja välikohvikute alad pergolatega. Puhkealadele on paigaldatud 230 istepinki ja 150 prügikasti. Kaheksale mänguväljakule, kiikumisalale ja jõulinnakusse on paigaldatud kokku 64 spordi- ja mänguvahendit.
Uus rattatee on seotud Pirita promenaadiga ja annab võimaluse arendada rattaliiklust edasi nii Kalaranna kui südalinna suunal.
Reidi tee projekti kogumaksumus ulatus 43 miljoni euroni. Ehitustööde kestus on ligi poolteist aastat – juulist 2018 kuni lepingulise tähtaja 23. detsembrini.
"Ringvaate" ajakirjanik Jüri Muttika käis Reidi teed uudistamas aga kohas, kuhu tavainimene kunagi ei satu. Nimelt käis ta 12,5 meetri sügavusel tee all Reidi tee sadeveepumpla võreruumis.
Verston Ehituse projektiinstener Ragnar Kangro selgitas, et ruumis filtreeritakse välja sadevees olnud prügi, mis tänavatelt torustikku kandub. Praegu kogub pumpla vett vaid Reidi teelt - Ahtri tänava ristmikult Pikksilma tänavani -, tulevikus hakkab sinna minema ka Liivalai, Tuukri, Petrooleumi ja Uus-Sadama tänava sadevesi.
Kangro kinnitusel nii suurt sadeveepumplat Eestis rohkem ei leidu ja maksma läks see veidi alla nelja miljoni euro.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi