Meediareklaamiturg on taastumas ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Anna Aurelia Minev/ERR

Eesti meediaettevõtted on tänu tõhusatele kärbetele aasta teise poole suhtes optimistlikud. Kui koroonaviirusest tingitud eriolukorra tõttu langesid reklaamitulud rohkem kui neljandiku võrra, siis nüüdseks on turg hakanud taastuma.

Meediakontserni Ekspress Grupp müügitulu teises kvartalis oli 20 protsenti väiksem kui samal ajal möödunud aastal. Selleks, et vältida töötajate koondamist, taotles ettevõte riigiabi ja langetas ajutiselt palkasid. Lisaks suudeti muudelt kuludelt kokku hoida üle kolme miljoni euro, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Märtsi keskelt juba tõmbasime alla kõik võimalikud koolitus-, reisi-, kommandeerigu-, turunduskulud, kõik sellised üldhalduskulud. Ikka päris kõva tööd on tehtud selle nimel, et see lõpptulemus on hea. Ja me oleme suutnud käibelanguse ära katta läbi kulude kokkuhoiu," rääkis Ekspress Grupi juht Mari-Liis Rüütsalu.

Nüüdseks on taastatud endised töötatasud ja tänu digitaaltuludele on suudetud likviidsust suurendada eelmise aastaga võrreldes 4,8 miljonit eurot.

Äripäev, mis kaotas 30 protsenti reklaamikäibest, otsustas erandina töötajaid koondada ja püsivalt palkasid langetada. Siiski on ka majandusuudistele keskenduv ettevõte sügise suhtes optimistlik.

"Kavatsus on selline, et kui sügisel on normaalne või kui praegune olukord jätkub, siis me kompenseerime palgalangetuse täies osas. Mis puutub töötajate koondamisse, siis me väga vähe koondasime ajakirjanikke, põhiliselt koondasime müügijõudu, kus niikuinii on vähem võimalik müüa. Praegu ma vaataks olukorda, et kui läheb paremaks, siis kindlasti investeerime tagasi," rääkis Äripäeva peadirektor Igor Rõtov.

Meediaagentuuri Initiative analüüsi järgi on pärast piirangute leevendamist turg taastumas. Suve alguses tarbimine kasvas, kuna inimesed said jälle teha sisseoste, mis kevadel jäid tegemata. See tähendas ka, et ettevõtetel tekkis suurem huvi oma tooteid reklaamida.

"Teine kvartal oli muidugi ka suurem kukkumine, kus läks ikkagi üle 25 protsendi kukkumine. Aga me näeme, et teine pool tuleb vähekene taastumist ja kogu aasta peale jääb 25 protsendi juurde langus. Me eeldame ka, et nõrgem järelmõju tuleb 2021, kus me näeme neljaprotsendilist langust," selgitas Initiative analüütikajuht Tanel Rebane.

Meediakulutused teises kvartalis. Kantar Emori andmed. Autor/allikas: Initiative

Toimetaja: Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: