Nordica koostab plaani võimalikest sihtkohtadest ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Xfly uus bränd. Sellise logoga lennukeid päriselt õhus lendama ei hakka, sest Regional Jet lendab ka edaspidi teiste kommertsoperaatorite heaks, kasutades nende logosid.
Xfly uus bränd. Sellise logoga lennukeid päriselt õhus lendama ei hakka, sest Regional Jet lendab ka edaspidi teiste kommertsoperaatorite heaks, kasutades nende logosid. Autor/allikas: Regional Jet

Riigile kuuluv lennufirma Nordica on koostamas hetkel põhjalikku plaani sihtkohtadest, mis on Eestile kõige vajalikumad, kuid see, kas tegelikult kuhugi lendama hakata, on lahtine, rääkis ETV hommikusaatele antud usutluses majandusminister Taavi Aas.

"Nimekirja pikkus sõltub täituvusest," ütles Aas saatejuht Liisu Lassi küsimustele vastates.

"Suve algul tundus, et olukord [tavapärase lennuliiklusega] laheneb palju kiiremini, isegi sõltumata sellest, kas Eesti seab või ei sea lennupiiranguid, aga karantiininõuded vähendavad huvi lendamise vastu," selgitas Aas, miks Nordica seni lende alustanud pole ja selleks ka tähtaegu ja sihtkohti välja ei käi

"On uus olukord võrreldes suve algusega, öelda, millal ja millistesse kohtadesse lennata, on vara," lisas Aas.

Valitsus neljapäeval erinevalt esialgsest kavast Nordica äriplaani ei arutanud.

"Valitsus tahab kindel olla, et kui rahaeraldis tehakse, siis Nordicale sellest kasu on ja Nordica ellu jääb. Soovitakse näha Nordica edasist tegevuskava, finantsprognoose, ka seda mis toimub Nordica ja LOT-i vahel," selgitas Aas, miks arutelu kaks nädalat edasi lükkus.

Poola LOT on teine osanik Nordica allhankega tegelevas tütarettevõttes Regional Jet.

"Kui täiendacvalt raha Nordicasse paneme, mis on siis Regional Jetis LOT-i käitumine, et kui meie paneme raha juurde, siis kas nemad ka panevad või ei?" ütles Aas.

Aas võrdles ka Nordica senist tegevust Läti riigile kuuluva Air Balticuga, kes esimesel võimalusel liinilende taasalustas. "Nordica on olnud konservatiivne, ei ole hakanud iga hinna eest lendama. Air Balticu esimese poolaasta majandustulemused head ei ole, nende kahjumit on suurendanud see, et prooviti iga hinna eest turgu võita ja kiiresti lendama hakata."

Air Balticu esimese poolaasta kahjum oli 185 miljonit eurot.

"Mina ei toeta seda, et me hoiame üleval mõne teise riigi riikliku lennuettevõtet. Kui selline vajadus peaks olema, siis tuleks seda teha oma ettevõttega," ütles Aas vastuseks küsimusele, kas Nordica toetamise asemel poleks otstarbekas lende mõnelt teiselt ettevõttelt sisse osta.

Euroopa Komisjon andis Nordicale riigiabi andmise loa augustis.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: