Mitmed suurettevõtted takistavad Texases hääletusseaduse muutmist
Mitmed USA suurettevõtted kutsusid Texase osariigi ametnikke üles, et nad ei toetaks muudatusi, mis piiraksid hääletussedelite kättesaadavust.
Üleskutse teinud ettevõtete seas on Microsoft, HP ja Salesforce. Ettevõtted moodustasid koalitsiooni, mille nimi on "Ausad valimised Texases". Koalitsioon saatis kirja Texase ametnikele.
"Usume, et vaba ettevõtluse kasv on otseselt seotud kodanike vabadusega. Vabadus säilib meie demokraatias, kui toimuvad vabad ja ausad valimised, mis kaitsevad hääletajate põhiõigusi," teatas koalitsioon.
Firmad leiavad, et hääletussedelite võimalikult suur kättesaadavus on kasulik ettevõtlusele. Firmad tahavad osaleda ka rassilise ebaõigluse vähendamisel.
Uuringufirma Peeryman Groupi uuringus leiti, et Texase majandus võib kaotada miljardeid dollareid, kui hääletuspiirangud muutuvad seaduseks.
Mitmed korporatsioonid on teinud viimastel aastatel Texasesse suuri investeeringuid. Texases on madalad maksud.
HP viis osariiki ka oma peakontori. Tesla ehitab Texasesse suurt tehast ja Apple arendab Austini linnas ülikoolilinnakut. Apple on linnakusse investeerinud üle miljardi dollari.
American Airlines ja Dell väljendasid juba varem vastuseisu, mis piiraks hääletussedelite kättesaadavust. Mõlema ettevõtte peakontorid asuvad Texases.
Kohalikud vabariiklased kritiseerivad ettevõtete sekkumist poliitikasse.
"Texaslastel on kõrini korporatsioonidest, kes ei jaga meie väärtusi, kuid üritavad dikteerida avalikku poliitikat," ütles Texase kuberner-leitnant Dan Patrick.
Osariigi vabariiklasest senaator Ted Cruz hoiatas samuti suurettevõtteid ja ütles, et neid juhivad woke-tegevjuhid.
"Kui saabub aeg, kus vajate abi maksusooduste või seadusmuudatuste osas, loodan, et demokraadid võtavad teie kõned vastu. Meie ei pruugi seda teha," ütles Cruz.
Senati vabariiklaste juht Mitch McConnell ütles, et ettevõtted peaksid poliitikast eemale hoidma.
"Ettevõtted pidasid Texase seadusandjatega maha "vaikse vestluse". Paljud poliitikud on teadlikud ettevõtete võimust investorite, tööandjate ja kampaania rahastajatena," ütles ettevõttete koalitsiooni nõustav Leadership Now Project direktor Daniella Ballou-Aares.
"On käputäis vabariiklasi, kes suudavad kampaaniat rahastada ka üksikisikute annetustega. Enamiku jaoks pole see aga toimiv strateegia," lisas Ballou-Aares.
Toimetaja: Karl Kivil