Valgevene võimud korraldasid haarangu opositsioonimeelses telekanalis

$content['photos'][0]['caption'.lang::suffix($GLOBALS['category']['lang'])]?>
Belsati telejaama filmitud meeleavaldus Valgevenes Autor/allikas: SCANPIX/AP

Valgevene julgeolekujõud korraldasid Poola telejaama Belsat Minski stuudios haarangu. Telejaam on teinud Valgevene võimude suhtes kriitilisi uurimisi.

Belsati teatel tungisid vormiriietuses julgeolekutöötajad 21. mail stuudiosse. 

Saatejuht Hleb Labadzenka  kinnitas samuti, et haarang toimus. Labadzenkat kinni ei peetud. 

Stuudios valmistati ette uueks saateks ja reidi ajal filmimist ei toimunud, teatas Rferl

Aprillis avaldas kanal uurimuse, kus vaadeldi riigi presidendi Aleksandr Lukašenko lähikondsete äritegevust. Kanal kajastas ka Minskis toimunud meeleavaldusi. 

Belsat TV on Poola avalik-õigusliku ringhäälingu Telewizja Polska tütarettevõte. Kanalit rahastavad ka mitmed Euroopa valitsused ja sihtasutused. Belsatil on korrespondendid Ukrainas, Venemaal ja Leedus. 

Valgevenes algasid poliitilised segadused eelmise aasta augustis, kui Lukašenko kuulutas end vaidlusalustel presidendivalimistel võitjaks. Riigis toimuvad protestid, arreteeritud on tuhandeid inimesi. 

Võimud suurendavad riigis survet sõltumatule meediale. Eelmisel nädalal alustasid võimud uurimist riigi suurima sõltumatu väljaande Tut.by suhtes. Politsei otsis läbi toimetajate kodud ja veebisait blokeeriti. 

Valgevene ajakirjanike assotsiatsiooni sõnul on võimud vahistanud 27 meediatöötajat.

Toimetaja: Karl Kivil

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: