Apple'i turuosa suurenes digitaalses reklaamiäris kolm korda

USA tehnoloogiafirma Apple laiendab oma digitaalset reklaamiäri. Aprillis võttis Apple veebipoes kasutusele uue reklaamirakenduse ja firma turuosa digitaalses reklaamiäris suurenes kolm korda.
"Apple'i rakendus vastutab nüüd 58 protsendi ulatuses kõigi iPhone'i rakenduste allalaadimiste eest. Aasta tagasi oli Apple'i turuosa vaid 17 protsenti," teatas digitaalse reklaamiäri uurimisfirma Branch.
"Apple tõusis reklaamiturul madalamast liigast kõrgliigasse," ütles Branchi turundusjuht Alex Bauer.
Rakenduste reklaamiturg on kiiresti kasvav ärimudel. Firmad kulutavad üha rohkem digitaalsele reklaamile.
"Apple teenib sel aastal digitaalse reklaami pealt umbes viis miljardit dollarit," teatas analüüsifirma AppsFlyer.
Digitaalse reklaamitööstuse väärtuseks hinnatakse umbes 350 miljardit dollarit.
Apple'i äritegevuse laienemine kahjustab aga Facebooki ja Google'i ärimudelit.
"Apple muutis turgu. Nende suhtes ei kehti sama poliitika, mis iga teise reklaamivõrgustiku suhtes," ütles anonüümsust palunud digitaalse reklaamifirma juht ajalehele Financial Times.
Apple'i teatel uus rakendus parandab kasutajate privaatsust. Kriitikute sõnul tahab aga Apple lihtsalt edendada omaenda reklaamiäri.
"Apple võib öelda, et nad teevad seda inimeste aitamiseks, kuid tegelikult tahavad nad suurendada lihtsalt oma konkurentsivõimet," ütles Facebooki asutaja Mark Zuckerberg.
Toimetaja: Karl Kivil