Rohelise pealinna programm võib hinnatõusu tõttu jääda plaanitust hõredamaks

Putukaväila kavand
Putukaväila kavand

Tallinna rohelise pealinna juhi Krista Kampuse sõnul on inflatsiooni tõttu rohelise pealinnaga seotud teenuste ja ürituste hinnad tõusnud umbes 60-70 protsenti. See tähendab, et programm võib jääda plaanitust hõredamaks.

Kampuse sõnul ei ole rohelise pealinna eelarve veel täpselt teada ning see selgub kuu aja jooksul. Paika on tema sõnul pandud aga neli fookusteemat, milleks on kaasav, nutikas, kestlik ja õppiv pealinn.

"Võib-olla nüüd sellest inflatsioonist ja Ukraina sõjast tulenevalt tuleb meil nende programmide all ka vaadata need kavandatud tegevused üle. Me peame vaatama, kas me saame kõike teha, mida oleme planeerinud või tuleb kuskilt koomale tõmmata. Seda sellepärast, et rahaliselt pole võimalik ehk kõiki unistusi ellu viia," ütles Kampus.

Ta lisas, et Tallinna nimetamine Euroopa roheliseks pealinnaks annab võimaluse tutvustada Tallinna positiivseid arenguid nagu putukaväil. See on võrreldes teiste pealinnadega unikaalne projekt, tõdes ta.

Tallinna linnavolikogu liige, reformierakondlane Pärtel-Peeter Pere ei ole samas täiesti kindel, kas Tallinn üldse Putukaväila projekti ellu viib.

"Mis paneb muretsema, on see, kuidas Tallinn on varemgi jätnud tegemata neid asju, mis ta ise  paberile paneb. Ehk see Tallinna linnavalitsuse harjumus või iseloom jätta täitmata omaenda strateegiaid, arengukavasid ja lubadusi," lausus Pere.

Pere sõnul näeb Tallinna linnavalitsus, et linnas pole mitte liiga palju autosid, vaid liialt vähe autoteid. Ta ütles, et sama kaua, kui on räägitud võimalikust putukaväilast, on räägitud ka sellest, et muuta see tee hoopis osaliselt sõiduteeks.

"Kõik teavad, et Kalamajas on saanud autodele ruum otsa ning see tulevik terendab kogu Tallinna jaoks ja mis tahes linna, kui autostumine on probleem. Tänavatel saabki ruum otsa. Kalamajas on see jõudnud lihtsalt varem kohale kui ülejäänud linnas," lausus ta.

Tallinn saab roheliseks pealinnaks järgmisel aastal.

Svet: Pere väited ei pea paika

Pärtel-Peeter Pere väited Tallina tegematajätmiste kohta ei pea paika, ütles ERR-ile saadetud kommentaaris Tallinna abilinnapea Vladimir Svet. Näiteks on kavas kindlasti ellu viia Putukaväila projekt.

"Ei ole välistatud, et tulevikus Putukaväila koridori Pelguranna osa läbib ka uus trammiliin, kuid autoteed sinna igal juhul ei tule. Mis puudutab Putukaväila väljaehitamist tervikuna, siis tegemist on aastatepikkuse protsessiga, mille erinevatesse etappidesse on aktiivselt kaasatud ka kohalikud kogukonnad. Näiteks tänavu suvel kerkib Putukaväila erinevates kohtades kolm linnaruumikunsti installatsiooni," lausus Svet.

Sveti sõnul pööratakse tänavate rekonstrueerimisel rohkem tähelepanu ka rattataristule.

"Näiteks lähikuudel teeme algust uute ja korralike rattateede rajamisega Jõe, Pronksi, Vana-Kalamaja tänavale. Järgmisel aastal tekib uus eraldatud rattatee Tulika tänavale. Lisaks sellel aastal plaanime alustada rattateede projekteerimist järgmistele tänavatele: Toompuiestee, Kaarli puiestee, Endla, Luise, Paldiski maantee, Tõnismäe, Tehnika, Veerenni, Süda, Kotka, Tondi, Lastekodu, Tartu maantee Ülemiste poolne ots, Ahtri ja mõned veel. Otsime uue ka uut linna hoolduspartnerit ning uue lepinguga pöörame senisest rohkem tähelepanu rattateede talvisele hooldusele. Kõik see soosib rattaga liikumist ja aitab autostumist vältida," rääkis Svet.

Kalamaja kohta märkis abilinnapea, et seal pole mitte autodele ruum otsa saanud, vaid muudetud on liikluskorraldust, mis vaadatakse sügisel uuesti üle.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: