Kaupluste müügitulu vähenes aastases võrdluses kuus protsenti
Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu veebruaris 740 miljonit eurot ning võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügitulu püsivhindades kuus protsenti.
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu langust enim tööstuskaupade kauplused, kus müük vähenes aastaga kaheksa protsenti. Müügitulu vähenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes kasvas müük viis protsenti eelmise aasta veebruariga võrreldes, lisas Pihlak.
Tööstuskaupadest langes müügitulu kõige rohkem ehk 13 protsenti kauplustes, kus müüakse arvuteid ja nende lisaseadmeid, raamatuid, sporditarbeid, mänge, mänguasju jms.
Müük vähenes veel 11 protsenti majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, viis protsenti posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kolm protsenti kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil, kolm protsenti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning sama palju kaubamajades.
Toidukaupluste müügitulu vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes viis protsenti ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu neli protsenti.
Jaanuariga võrreldes vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu kaheksa protsenti.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi