Hansabis oli küberrünnak, pangateenused toimivad

Reedel toimunud küberrünnaku tõttu on häiritud Hansabi osade IT-süsteemide töö, kuid kommertspankade teenused toimivad.
Hansab kinnitas, et küberrünnaku tuvastamise järel ühendas ettevõte oma süsteemid turvalisuse tagamiseks välisvõrgust lahti.
Hansab on koostöös Riigi Infosüsteemi Ametiga juba taastanud intsidendist puudutatud osade teenuste töö ning tegeleb juhtunu põhjuste väljaselgitamisega.
Sularahaautomaadid Eestis on sularahaga täidetud, sularahaautomaatide võrk töötab ja neid täidetakse tavapäraselt. Hansab täidab vastavalt pankade tellimustele Eestis Swedbanki, Luminori ja LHV pankade sularahaautomaate.
Kaardimaksed ja internetipanga ülekanded töötavad tavapäraselt kõikides Eesti pankades.
Eesti Pank jälgib pidevalt riigi üldist sularahanõudlust ja on valmis panku varustama sularahaga vastavalt vajadusele.
"Teeme kõik endast oleneva, et kõik sularahateenused toimiks kasutajate jaoks jätkuvalt mugavalt ja õigeaegselt. AS Hansab infosüsteemid on dubleeritud ja oleme käivitanud ettevõttes riskianalüüsides välja töötatud taasteplaanid. Teeme tihedat koostööd oma partneritega nii pankades, kaupmeeste juures kui ka loomulikult Eesti riigiasutustes, et meie teenused toimiksid tavapärasel tasemel. Samuti oleme kaasanud küberturbe eksperte intsidendi uurimisse," ütles Hansabi tegevjuht Kristo Timberg.
"Sündmus on meile kindlasti ebameeldiv ning me teeme praegu väga intensiivset tööd olukorra lahendamiseks. Meile on väga oluline, et meie teenused jätkuvalt toimivad. Eestis on küberrünnete intensiivsus viimasel ajal tõusnud ja igasse intsidenti tuleb ka tõsiselt suhtuda," lisas Timberg.
Eesti Pank korraldab küberintsidendi lahendamise koostööd riigi- ja erasektoriga.
Toimetaja: Merili Nael