Trump kavatseb kujundada Bideni elektrisõidukite poliitika ümber
Uudisteagentuuri Reuters käsutuses olevast dokumendist selgub, et Donald Trumpi üleminekumeeskond kavatseb lõpetada elektrisõidukite maksusoodustused ning tugevdada meetmeid, mis takistaksid Hiinast pärit autode ja materjalide sissevedu USA-sse.
USA leiab, et Hiina elektrisõidukite tootjad saavad kasu ebaõiglastest subsiidiumidest. Hiina domineerib ka akude tootmise turul, osaliselt tänu paremale tarneahelale.
Trump ise lubas valimiskampaania ajal järjepidevalt, et leevendab sisepõlemismootoriga autodega seotud eeskirju ning lõpetada elektrisõidukite soosimise. Samuti soovitab tema üleminekumeeskond kehtestada tariifid kõikidele akumaterjalidele, püüdes nii suurendada kodumaist tootmist. Seejärel peetakse liitlastega läbirääkimisi üksikute erandite kehtestamise üle.
Trumpi administratsioon teeks seega kannapöörde riigi elektrisõidukite poliitikas. Joe Bideni administratsioon üritas suurendada elektriautode müüki ning tahtis tagada, et pooled USA-s müüdavad autod oleks aastaks 2030 nullemissiooniga. Samal ajal üritas Biden piirata ka Hiina rolli elektriautode turul USA-s.
Trumpi meeskond suunaks aga laadimisjaamade ehitamiseks mõeldud rahavoo ümber. Samuti kavatsetakse tühistada elektriautodele kehtivad maksusoodustused. Seda toetab ka Tesla suuromanik ja Trumpi liitlane Elon Musk, sest selline samm kahjustaks Teslat konkurentidest vähem.
Trumpi pressiesindaja Karoline Leavitt ütles, et valijad andsid tulevasele presidendile mandaadi valimislubaduste täitmiseks.
"Ametisse astudes toetab president Trump autotööstust, andes ruumi nii sisepõlemismootoriga autodele kui ka elektrisõidukitele," ütles Leavitt.
Praegu ei saa ka haruldastest muldmetallidest kõneldes Hiinast üle ega ümber, sest Aasia riik kontrollib valdavat osa nende kaevandamisest ja tootmisest. Sellele on tähelepanu juhtinud ka USA kaitseministeerium.
Trumpi meeskond kavatseb julgeoleku eesmärgil laadimisjaamade jaoks mõeldud rahaga tugevdada hoopis tarneahelate sõltumatust. Kuigi akud, mineraalid ja muud elektrisõidukite komponendid on kaitsesektori jaoks kriitilise tähtsusega, siis elektrisõidukid ja laadimisjaamad seda ei ole, seisab dokumendis.
Toimetaja: Karl Kivil
Allikas: Reuters