Jaekaubandusettevõtete märtsi müügimaht kasvas kaks protsenti

Eesti jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis statistikaameti teatel 879 miljonit eurot. Võrreldes 2024. aasta sama kuuga suurenes müügimaht kaks protsenti.
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak tõi välja, et märtsis mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügimahu kasvu mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted ja tööstuskaupade kauplused.
"Teisalt kiirenes toidukaupade kaupluste müügimahu vähenemine märtsis veelgi, kahanedes eelmise aasta sama kuuga võrreldes seitse protsenti," lisas Pihlak.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügimaht suurenes 2024. aasta märtsiga võrreldes 15 protsenti.
"Nende ettevõtete müügimahu kasvule avaldasid mõju eelmise aasta märtsi madal võrdlusbaas ning mullusest odavam mootorikütuse hind," täpsustas Pihlak.
Tööstuskaupade kaupluste müügimaht suurenes 2024. aasta märtsiga võrreldes viis protsenti. Tööstuskaupadest kasvas müügimaht kõige rohkem ehk 25 protsenti muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga.
Müügimaht suurenes veel seitse protsenti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning kaks protsenti posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes.
Müügimaht vähenes üheksa protsenti muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajad), viis protsenti majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes ning kaks protsenti kasutatud asjade kauplustes ja väljaspool kauplusi ehk kioskites, turgudel ning otsemüügil.
Tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes kahanes müügimaht ühe protsendi.
Selle aasta veebruariga võrreldes suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügimaht 12 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes müügimaht eelmise kuuga võrreldes ühe protsendi.
2025. aasta kolme kuuga (jaanuar-märts) suurenes jaekaubandusettevõtete müügimaht eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kolm protsenti.