Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.

Tartu plaanib rajada rattaringlussüsteemi

Tartu linna võidakse rajada 95 rattaparklat ja ning osta 650 ratast.
Tartu linna võidakse rajada 95 rattaparklat ja ning osta 650 ratast. Autor/allikas: Sakala/Scanpix

Tartu võib esimese Eesti linnana aasta või kahe pärast saada toimiva rattaringlussüsteemi, mis aitaks vähendada autode kasutamist ning hoogustaks rattaga sõitmist.

Aasta tagasi teatasid Tartu linn ja arengufond, et asuvad uurima, kas Eestis oleks mõeldav võtta kasutusele mujal maailmas laialt levinud rattalaenutussüsteem.

Nüüd on uuringud lõppenud ja valmis äriplaan, millest selgub, et rattaringlusel Tartu linnas on jumet.

"Rattaringluse raames saab võtta ratta ühest konkreetsest parklast ja jätta selle rattaringluse süsteemi mõnda teise parklasse. Kui isemajandavaks ja tasuvaks süsteem osutub, sõltub sellest kui suur on rattaringluse kasutajate arv," rääkis arengufondi energia- ja rohemajanduse ekspert Kristiina Sipelgas.

Maailmas on näiteid hästi toimivast rattaringlusest ka 10 000 elanikuga linnas, aga Tartu puhul selgus, et mõistlik oleks rajada koguni 95 parklat ja osta ligi 650 ratast.

"Mis tagaks selle, et üle Tartu linna oleks võimalik rattaringlust kasutada ja et rattaprklad paikneksid võimalikult tihedalt, et inimestel tekiks soov ja motivatsioon need rattad kasutusse võtta. Kui rattaparklaid on liiga hõredalt ja need paiknevad ühes piirkonnas, siis teiste linnade näitel on tagasiside see, et süsteem ei hakka koha alguses hästi toimima, vaid seda tuleb järk-järgult edasi arendada,“ rääkis Sipelgas.

Tartu linnapea Urmas Klaas ütles, et tema on väga lootusrikas, et süsteem paari aasta jooksul toimima saadaks. Tarvis on aga esmalt head tahet riigi, Euroopa Liidu ja Tartu linna poolt. See hea tahe võiks olla siis mõõdetav ka rahas.

"Ma olen väga lootusrikas. Kolme vaala peal võiks ta saada ellu kutsutud – keskvalitsus, Tartu linna ja sobiv Euroopa Liidu tõukefond. Kui see pilootprojekt saab Tartus ellu viidud, siis äriplaani mõte ongi selles, et ta oleks kasutatav ka teistes Eesti linnades," ütles linnapea ning avaldas lootust, et rattaringlussüsteem loodaks juba järgmisel kevadel.

Kristiina Sipelgas pidas reaalsemaks aga plaani rattaringlus Tartus toimima saada 2017. aastast.

Toimetaja: Madis Järvekülg

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: