Johnson käis välja idee ehitada sild üle La Manche'i väina

Briti välisminister Boris Johnson on käinud välja idee, et Suurbritannia ja Prantsusmaa vahele, üle La Manche'i väina, võiks ehitada silla.
Ajalehe Times andmetel olevat ideel ka Prantsusmaa presidendi Emmanuel Macroni põhimõtteline toetus.
Neljapäeval, kui president Macron kohtus oma Inglismaa visiidil peaminister Theresa Mayga, sai Johnson omakorda kokku oma Prantsuse kolleegi Jean-Yves Le Drianiga. Ministrid leppisid kokku, et moodustatakse ühine ekspertide töörühm, mis hakkab arendama ühiseid projekte.
Algatusest andis Johnson teada ka oma Twitteri-kontol. "Meie majanduslik edu sõltub heast infrastruktuurist ja headest ühendustest. Kas La Manche'i tunnel võiks olla alles esimene samm?"
So much important work in #UKFRSummit outcomes, but I’m especially pleased we are establishing a panel of experts to look at major projects together. Our economic success depends on good infrastructure and good connections. Should the Channel Tunnel be just a first step?
— Boris Johnson (@BorisJohnson) January 18, 2018
Johnson peab väidetavalt naeruväärseks, et kahe nii olulise riigi vahel on hetkel vaid üks raudtee, ning seetõttu peab ta vajalikuks uurida ideed rajada üle väina sild. La Manche'i väina kitsaimas kohas eraldab Inglismaad ja Prantsusmaad umbes 32 kilomeetrit.
Eelmisel aastal rääkis Johnson ka "merealusest maanteest", mis tema hinnangul olevat ka sümboolne näide, et kuigi Ühendkuningriik lahkub Euroopa Liidust, sidemeid Euroopaga läbi ei lõigata.
Liverpooli Ülikooli arhitektuuriprofessor Alan Dunlop ütles Timesile kommentaariks, et arvestades oma ametiaega Londoni linnapeana, võiks Johnson igasugustest suurtest ehitusprojektidest eemale hoida. "Pärast Garden Bridge'i janti, kus Boris Johnson Londoni linnapeana ilmselgelt jättis tähelepanuta ehitusreeglid, kulutas 60 miljonit naela maksumaksja raha ja siis raiskas veel 37 miljonit naela, võiks arvata, et ta hoiab edaspidi muude sildade ehitamisest eemale. Iga mõistlik inimene teeks seda."
Ideed ennast analüüsides rõhutas Dunlop, et La Manche'i väin on üks tihedama laevaliiklusega kohti maailmas. "Kas sellest ei piisa? Oleks lihtsam ja ka odavam nihutada Prantsusmaad lihtsalt lähemale."
Professor märkis irooniliselt, et sillaehitus oleks äsja pankrotti läinud suurfirma Carillion jaoks igati sobilik järjekordne "fantaasiaprojekt".
Ühendkuningriigi laevanduskoda kommenteeris sillaideed järgneva avaldusega: "Ehitada suur betoonstruktuur keset maailma tihedaima liiklusega laevateed võib kohata mõningaid väljakutseid."
Kuningliku Akadeemia liige ja arhitekt Ian Ritchie polnud samuti "Boris Bridge'ist" vaimustuses. "Ta lasi oma esimese sillaprojektiga tuulde rohkem kui 46 miljonit. Seega ma arvan, et ta ei peaks oma puudulikku mõtlemist rakendama uue "sildu ehitava" välispoliitika teenistusse. Hoidke see narr eemale keskkonnast ja La Manche'i väinast ning jätke kalad rahule," lausus ta.
Maailma pikim sild - Danyang-Kunshani sild - asub Hiina idaosas Jiangsu provintsis. 2011. aastal valminud sild on 164,8 kilomeetri pikkune ning see on osa Hiina kiirrongide süsteemist.
Peaminister Theresa May pressiesindaja aga teatas reedel kommentaariks, et mingeid konkreetseid plaane Briti-Prantsuse silla rajamiseks ei ole ning et välisminister oli viidanud vaid kahe riigi ühisele töörühmale, vahendas BBC.
Sillaidee jõudis avalikkuse ette ajal, kui Macron teatas Mayga Sandhursti sõjaväeakadeemias kohtudes, et Londonile eraldi kokkuleppe koostamine hävitaks Euroopa Liidu ühisturu.
"Kui te tahate ligipääsu ühisturule, sealhulgas finantsteenustele, siis olge lahked. Kuid see tähendab, et te peate panustama eelarvesse ja tunnistama Euroopa seadusi. Sellised on reeglid ja me teame süsteemi, mis on paigas Norra jaoks," selgitas Macron.
En marche ! Great meetings with French counterparts today pic.twitter.com/D73B1rSkd3
— Boris Johnson (@BorisJohnson) January 18, 2018
Toimetaja: Laur Viirand