Pirita linnaosakogu ootab Merivälja muuli planeeringule Tallinnalt selgitusi ({{commentsTotal}})

Merivälja muul.
Merivälja muul. Autor/allikas: Mihkel Maripuu/Eesti Meedia/Scanpix

Pirita linnaosakogus tuleb järgmisel esmaspäeval taas arutlusele Merivälja muuli ehk Ranna tee 1 detailplaneering ning seekord kutsuti osalema ka Tallinna peaarhitekt, kellelt kohalikud soovisid saada selgitusi liiga suureks peetavale planeeringumahule. Linnaplaneerimise ameti teatel nende esindaja kohtumisele siiski ei lähe.

Detailplaneering näeb ette, et kinnistule rajatakse jahisadam ja kolmekorruseline hoone, kus pakutaks toitlustust ja majutust. Lisaks pikendataks muuli, süvendataks mereala ning rajataks kergliiklustee, mänguväljak ja parkimiskohad.

Kohalikud elanikud, keda ühendavad Merivälja Aedlinna Selts ja Mähe Selts, on esitanud detailplaneeringule hulga muudatusettepanekuid ning leiavad, et selle maht on liiga suur. Üks etteheiteid puudutab asjaolu, et planeeritavast mahust vaid 17 protsenti kuulub arendajale ja ülejäänu Tallinna linnale.

"Seega on planeeringu mahtu võetud ligikaudu 80 protsendi ulatuses avalikku maad. Praegu ei ole esitatud ühtegi argumenti, mis väljapakutud mahtu toetaksid. Mahtudega minnakse selgelt üle piiri," toovad seltsid välja.

Pirita linnaosakogu esimees Ülle Rajasalu ütles ERR-ile, et ka linnaosakogu näeb selles probleemi ja ta tegi seetõttu viimatisel linnaosakogul ettepaneku kutsuda esinema ja asju selgitama Tallinna linna peaarhitekt Endrik Mänd.

"Kuna see on erasektori ja avaliku maa kasutamise ühisprojekt, tahaks teada ka linna huvi," lausus ta.

Rajasalu rääkis, et planeering algatati kolm aastat tagasi, linnaosakogu on aga käinud koos kaks kuud ja peab kohe otsuse tegema. "Me ei olnud sellega nõus, tahaksime rohkem süveneda ja kuulata. Näeme, et sadamahoone on võib-olla liiga suur, see jääks domineerima vaadete peale," lausus ta.

Samas rõhutas Rajasalu, et talle meeldivad ka erinevad arendused, sest kui Viimsi on hoogsalt arenenud, siis Pirita on jäänud vaeslapseossa.

"Pirita on selline koht, et kõik ütlevad, et mina elan siin, aga sina siia ei tule," tõdes linnaosakogu esimees. "Linn on ju see, mis areneb. Praegu oleme Pirital muutunud ainult Viimsi läbisõidukoridoriks, aga piritalastel endil pole kuskil käia, läheme Lasnamäele, kesklinna või Viimsisse, kus on keskused, meil see puudub".

Viimsi rannikule tuleb ohtralt uusi paadikohti

Seltsid tõid välja, et Viimsi vallas on projekteerimise ja planeerimise faasis juba Leppneeme sadama laiendus ja Rohuneeme sadama laiendus ning projekteerimisfaasis on Tammneeme sadama rajamine, koostamisel Püünsi sadama planeering ehk töös on eri küladesse kokku umbes 200 uue paadikohaga sadamate rajamine.

Lisaks ootab seltside andmetel ka Miiduranna kaubasadamat ümberehitamine jahtsadamaks, kuid Miiduranna Sadama juhatuse liige Heiki Virronen ütles ERR-ile, et ehkki kunagi sellele mõeldi, siis praegu sellist plaani siiski pole.

Rajasalu ei pea suurt hulka sadamaid ja uusi paadikohti probleemiks ning nõudlus on tema hinnangul täiesti olemas.

"Vaadake Pirita jahtklubi - on seal mõni vaba koht? Ei! Või näiteks Kakumäe. Seal olid samasugused protestid ja protestisid need, kes ise olid hiljuti sinna kolinud. Kui sa ikkagi elad linnas ja suurlinnas, nagu Tallinn Eesti mõistes on, pead arvestama, et linnal on arenguprotsessid," ütles ta.

Rajasalu arvates võiks ka Pirital olla kohvikuid ja kauplusi ning seetõttu on arengud teretulnud, kuid peavad olema tasakaalus.

Tallinna esindaja kutsest hoolimata linnaosakogul ei osale

"See niinimetatud sadamahoone, mis peaks tulema, on liiga suur, aga ikkagi küsiks Tallinna peaarhitekti käest visiooni, miks see [planeering] on algatatud sellises mahus, sest ta on ju jõudnud juba sellisele tasemele, et planeering on just nagu valmis, keskkonnamõjude hindamine tehtud, kõigel on positiivne lahendus," rääkis Rajasalu.

Kui seltsid peavad Tallinna silueti vaadeldavuse kaitsevööndisse kavandatat suurt hulka parkimiskohti liigseks, siis Rajasalu on teist meelt, sest kui parklat ei tule, tekib tema sõnul probleem, et elanike aiad pargitakse kinni. Kuhugi tuleb aga külastajate autod panna.  

Kuigi Pirita linnaosakogu ootab tuleval esmaspäeval Tallinna esindajat selgitusi jagama, siis praeguse seisuga kedagi siiski tulemas ei ole.

Tallinna linnaplaneerimisametist öeldi esmalt ERR-ile, et Endrik Mänd ei saa esmaspäeval linnaosakogus osaleda, sest on sel ajal ära, kuid ilmselt läheb linna esindajana tema asemel kohale ameti detailplaneeringute teenistuse direktor Arvo Rikkinen.

Kui ERR palus Rikkinenil selgitada, milline on linna põhjendus planeeringu suurele mahule, mis kohalikele ei meeldi, ning millise sõnumiga ta esmaspäeval Pirita linnaosakogusse läheb, vastas ta, et linnaplaneerimisamet pole seda planeeringut veel näinud, sest see oli registrisse laetud alles esmaspäeval ning seda pole veel jõutud läbi vaadata ja seisukohta kujundada.

"Seega ei osale ka ameti esindajat linnaosakogu koosolekul," nentis ta.

Toimetaja: Karin Koppel



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: