Taavi Aas läheb ERJK vastu kohtusse ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1522742100000 | amCalendar}}
Kevade saabumise tervitamine
Kevade saabumise tervitamine Autor/allikas: Anna Aurelia Minev/ERR

Erakondade rahastamise järelevalvekomisjon (ERJK) tegi Tallinna linnapea Taavi Aasale ettekirjutuse tasuda linnameedias ilmunud uudisloo eest üle 1000 euro suurune trahv, mille Aas kavatseb kohtus vaidlustada, teatas linnavalitsus. ERJK täpsustas, et tegemist pole trahvi, vaid ärakuulamiskirjaga.

Komisjoni ettekirjutuses on kirjas, et läinud aasta mais, viis kuud enne kohalike omavalitsuste valimisi Stolitsas ilmunud artikkel, mis rääkis Taavi Aasa kandideerimisest Keskerakonna nimekirjas Tallinna linnapeaks, on reklaamtekst, mille eest tuleb Aasal Tallinna linnale tagasi maksta 1011 eurot.

"Järelevalvekomisjoni esimees Ardo Ojasalu tegi järelduse juba kuude eest, enne kui üldse teemat lähemalt uurima hakkas ja lisainfot soovis. Komisjonijuht Ojasalu kuulutas minu trellide taha panemist veel enne faktidega tutvumist ja uurimine on seega selgelt ebaobjektiivne ning poliitiliselt motiveeritud," ütles Aas.

"Kui ERJK seletab, et Pealinn ja Stolitsa pole ajakirjanduslikud väljaanded, siis kuidas seletab komisjon seda, et need väljaanded on pressinõukogu liikmed? Pressinõukogu liikmeks olek tähendab selgete ajakirjanduslike reeglitega nõustumist. Stolitsa ja Pealinn on omavalitsuse rahastatud üldhuvi väljaanded ja sellest lähtuvalt tegutsevadki. Avaliku raha eest tegutsevaid ajakirjandusväljaandeid on Eestis mitmeid," väitis Aas.

Aasa hinnangul on kummaline komisjoni etteheide, et Stolitsa avaldas uudise tema kandideerimisest linnapeaks.

"Analoogse uudise suuresti kattuvate tsitaatidega avaldasid sel perioodil Delfi, ERR ja teised suuremad väljaanded. Mis on lubatud muule meediale, peab olema lubatud ka linnameediale. Muus meedias ajakirjandusliku sisuna ilmuvat ei peeta reklaamiks, seega ei muutu sarnane info ka linnameedias ilmudes reklaamiks," ütles Aas.

Linnapea osutas, et komisjoni ettekirjutus tugineb väitele, et uudise eesmärk oli mõjutada valijate otsuseid. "Sel juhul on kõik ajakirjandusväljaanded, mis avaldasid uudise Taavi Aasa kandideerimisest linnapeaks, kasutades samu lauseid ja sama infot, teinud katse mõjutada valijate otsuseid. Tegelikult on tegemist lihtsalt avalikku huvi pälviva sündmusega," selgitas Aas.

Komisjonist tulevate signaalide kohaselt häirib neid see, et teisi linnapea kandidaate polnud kajastatud Stolitsas samas mahus.

"Sama etteheite võib teha sel juhul ka teistele ajakirjandusväljaannetele, sest kõik keskendusid rohkem kandidaadile, kes end esimesena välja käis," ütles Aas ja märkis, et tema tegi oma kandidatuuri teatavaks 15. mail, mõned konkurendid alles augustis ning näiteks 14. augusti Stolitsas, märksa lähemal valimistele said leheruumi ka teised kandidaadid.

Komisjon osutab, et vastates Stolitsa küsimustele pidi Aas teadma, et ta reklaamib end kui kandidaati eelseisvatel valimistel.

"Kui komisjon otsustab mind väärinfo põhjal karistada, siis on selge, et sellele tuleb kohtus vastu vaielda. Argumendid selleks on head,“ ütles Aas.

Kaarel Tarand: Taavi Aas eksitab avalikkust

"Antud juhul on Taavi Aas sihilikult valetanud ja kasutanud oma pressiteadet avalikkuse eksitamiseks," ütles ERJK esimees Kaarel Tarand.

Faktid on Tarandi sõnul: "ERJK ei ole teinud Aasale ettekirjutust, vaid saatnud ärakuulamiskirja, milles esitatakse ERJK hetkearusaam vastu vaidlemiseks ja uute tõendite lisamiseks. Alles pärast vastust ärakuulamiskirjale saab ERJK otsustada, kas teha ettekirjutus või mitte. ERJK ei saa teha trahve, seda õigust pole komisjonile antud ja jutt mingitest trahvidest on valetamine."

Toimetaja: Marek Kuul

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: