Tallinn pani peatänava projekti pausile ({{commentsTotal}})

{{1540528560000 | amCalendar}}

Tallinna linnavalitsus on paari aasta eest ideekonkursil võitnud linna peatänava ideekonkursi võidutöö realiseerimise ootele pannud, kuna tahab olla kindel, et uudne jalakäijaid eelistav lahendus ei pane üldse kogu liiklust seisma, kirjutab Eesti Päevaleht.

Esialgse lubaduse kohaselt oleks Pärnu ja Narva maantee südalinnapoolseid otsi kaasaegsemaks ja inimesekesksemaks muutev tänav võinud valmida 2019. aasta juubelilaulupeoks, märgib ajaleht.

Praegu on mitu projektile kaasa elavat arhitekti hakanud muret tundma, kas peatänav üldse tehakse. Linnaruumi ekspert Pärtel-Peeter Pere ütles teisipäeval ETV saates "Ringvaade", et linna peatänavat ei tulegi: "Kahjuks ei taha linn seda teha, sest nad torpedeerivad ja blokeerivad seda protsessi erineval moel."

Tallinna linnaplaneerimise ameti juhataja Ignar Fjuk rääkis ajalehele, et paar kuud tagasi esitlesid projekteerijad linnavalitsusele plaani, kuidas peaks ühistransport uuel tänaval toimima hakkama, mudel ei olnud aga piisav.

"Seejärel palus linnavalitsus, et täpsustatud lähteülesande järgi koostataks uus modelleering," tõdes Fjuk. "Aga projekteerijad keeldusid sellest ja nüüd otsustas linn selle ise tellida. Selleks ajaks on linn otsustanud projekteerimise peatada."

"Kui ikkagi ühistransport on välja tõrjutud, sest sinna rajatakse puuderivi, laiad jalgratta- ja kõnniteed, ning ühistransport pannakse praeguse kahe raja asemel ühele rajale ja see ei tööta, siis see pole pisiasi. Nii jääb kogu linna liiklus seisma," tõdes ta.

Tallinna linnapea Taavi Aas märkis, et peatänava rajamisega minnakse kindlasti lõpuni.

"Peatänav tuleb päris kindlasti. Küsimus on lihtsalt selles, et lisaks sellele, et peatänav oleks ilus, peab ta olema ka funktsionaalne. Eelkõige selles mõttes, et kuna arhitektid on välja pakkunud võimaluse, et kogu ühistransport oleks peatänaval ühel rajal, siis tuleb see variant põhjalikult läbi kaaluda, teha liikluse modelleerimised. Eelkõige puudutavad need seda, kuidas ühistransport peatusse jõuab," rääkis Aas "Ringvaates".

"Kujutage ette kui ühes rajas on trammid, bussid, osad neist on lõõtsaga bussid, ja kui nüüd ühistransport saabub peatusse, siis see platvorm peab päris pikk olema. Nüüd tulebki läbi kaaluda, milline see platvorm välja nägema jääks, kas need bussid peatuvad konkreetsete peatuste juures või tuleb seda kuidagi teistmoodi korraldada. Loomulikult tuleb läbi kaaluda ka see, kas seda ühte pikka platvormi üldse on mõistlik teha," lisas ta.

Peatänav algab Vabaduse väljakult ja ulatub esialgu Jõe tänavani. Aas kinnitas, et kui valmib Reidi tee, siis on võimalik peatänavat pikendada Kadrioruni.



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: