Kõlvart põhjendas TTV, Reidi tee ja Tallinna peatänava suhtes tehtud samme ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart jagas "Ringvaates" selgitusi, miks ta sulges linnatelevisiooni, laiendas Reidi teed ning pani ootele peatänava projekti.

Kõlvart rääkis saates, et ta saab aru, miks tema otsus Tallinna TV sulgeda paljudele ei meeldi.

"Pole midagi teha, peame vaatama tulevikku ja mõtlema selle peale, kuidas ratsionaalsemalt linna ressurssi kasutada," lausus ta.

Mõnede avalikult oma pahameelt väljendanud poliitikute, näiteks endise keskerakondlase ja praeguse EKRE liikme Peeter Ernitsa suust kõlanud kriitika kohta ütles Kõlvart, et Tallinna TV eesmärk ei peaks olema poliitikute teenindamine.

Koostöö erasektoriga, täpsemalt Pervõi Baltiiski Kanaliga oli Kõlvarti sõnul mõistlikum, sest väiksema raha eest sai suurema kontaktide arvu. Nüüd soovib pealinn tema sõnul kasutada seda ressurssi nii, et Tallinna uudiseid saaks levitada ka eesti keeles, kuid samas odavamalt kui oma telekanalit pidades.

"Rohkem tallinlasi saab teada Tallinna uudistest ja samas läheb see vähem maksma. Kuhu [ülejääv] raha suunata, seda me leiame," sõnas Kõlvart.

Otsus Reidi tee siiski laiemana välja ehitada oli tema sõnul vajalik sellepärast, et kui auto seisab ummikus ja saastab, ei võida sellest ei autojuht ega keskkond.

"Kunstlik teede kitsendamine ei tee mingit kasu," lausus linnapea.

Tallinna peatänava projekti peatamise kohta märkis ta, et see projekt ei olnud kahjuks läbi mõeldud. Joonistatud oli ilus pilt ning see kaardile paigutatud, aga linna infrastruktuuri ei saa lihtsalt ilusa mõttega üles ehitada. Selliseid suuri projekte peab Kõlvarti sõnul ette valmistama, mõjusid analüüsima ja kindlasti peavad selleks ette valmistatud olema ka teised Tallinna tänavad.

"Selles ongi asi, et see projekt ei olnud läbi mõeldud terve kesklinna kontekstis. Kujutame endale ette olukorda, et kahe aasta pärast on meil selles kohas läbilaskevõimekus miinus 75 protsenti. Mis oli veel väga kriitiline, et ummikus seisaksid mitte ainult autod, vaid ka bussid järjekorras bussipeatuste ees. Me ei loobunud sellest projektist, jah, tulevikus peabki kesklinn olema mõeldud eelkõige jalakäijatele, aga seda tuleb kontseptuaalselt ette valmistada," sõnas ta.

Toimetaja: Karin Koppel

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: