Baltika Grupp jätkab järgmisel aastal vaid ühe naisterõivaste brändiga
Baltika Grupp lõpetas kolmanda kvartali 516 000-eurose puhaskahjumiga. See on siiski kaks korda väiksem kahjum kui aasta tagasi samal ajal, mil see oli 1,24 miljonit eurot. Järgmise aasta teisest poolaastast jätkab ettevõte vaid ühe naisterõivaste brändiga, teatas Baltika Grupp börsile.
Alates järgmise aasta teisest poolaastast jätkab Baltika üksnes ühe naisterõivaste brändiga. Uue brändi nimi ei ole veel lõplikult paigas, kuid soov on jätkata Ivo Nikkolo nime all.
Uus bränd soovib toota naiselikumaid, nooruslikumaid ja parema kvaliteediga rõivaid, oluliselt kasvab aksessuaaride osakaal (seniselt kümnelt protsendilt kolmekümne protsendini kogu käibest) ja ka kvaliteet. Eesmärk on liikuda 50+ vanusegrupist 30+ vanusegruppi ning küsida parema kvaliteedi eest ka kõrgemat hinda.
Uue brändi kollektsiooniga hakatakse katsetama juba kevad-suvel, ent minnaks täielikult üle sügis-talvisest hooajast.
Meesterõivaste brändid kaovad esialgu sootuks, viimased kollektsioonid tulevad välja järgmise aasta kevad-suvel. Samas ei välista ettevõte, et tulevikus hakatakse taas ka meesterõivaid tootma.
Järgmisel aastal keskendub ettevõte veel Baltikumi turule, ent sealt edasi on plaan rahvusvahelist haaret kasvatada, sest üksnes koduturuga head tulemust ära ei too. Järgmisel aastal plaanib Baltika Grupp jõuda püsivalt kasumisse.
Brändi uuendamiseks ning ehitamaks täiesti uue poekontseptsiooni ülesehitamiseks on ettevõte alustanud koostööd rahvusvahelise agentuuriga. Uuest kontseptsioonist lähtuvat esimest kauplust testitakse järgmise aasta teisel poolaastal Tallinnas.
Kolmanda kvartali lõpu seisuga on ettevõte saavutanud finantsilise stabiilsuse, kasutamata panga arvelduskrediiti, mis lubab planeerida ja liikuda edasi strateegilise muutusega, teatas Baltika Grupp börsile.
Grupi kolmanda kvartali müügitulu oli 5,66 miljonit eurot, see vähenes mullu sama ajaga võrreldes 42 protsenti.
Jaemüük vähenes kolmandas kvartalis 41 protsenti, e-poe müük aga 23 protsenti. Peamist põhjust müügi languses näeb ettevõte strateegilises otsuses lõpetada Mosaici ja Bastioni brändide tegevus.
Montoni brändi jaemüügitulu vähenes samuti, seitsme protsendi võrra. Äriklientide müük tegi eriti tugeva languse, 84 protsenti. Seda põhjendab Baltika strateegilise otsusega väljuda sellest müügikanalist.
Kolmanda kvartali brutokasum oli 2,89 miljonit eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 36 protsenti. Brutokasumi vähenemine on tingitud müügitulu vähenemisest. Samas kasvas viie protsendipunkti võrra 51 protsendini brutokasumi marginaal. Selle kasv on tingitud asjaolust, et Baltika Grupp müüs suuremas proportsioonis täishinnaga uusi tooteid ja vähem allahindluses tooteid.
Grupi turustus- ja üldhalduskulud vähenesid 42 protsendi võrra seoses nii poodide vähenemise kui ka jaeturu muude kulude vähenemisega, nagu kontori- ja tugiteenuste kulud. Nende kulude vähendamine on osa grupi restruktureerimisplaanist.
Üheksa kuu brutokasum on 7,45 miljonit eurot, mis on 49 protsenti vähem kui mullu esimese üheksa kuuga. Suurim vähenemine toimus teises kvartalis, kui enamik poode oli seoses koroonapandeemiaga suletud.
Toimetaja: Merilin Pärli