Transpordiamet lükkab edasi pea 50 kavandatud tee-ehitust

Transpordiamet lükkab ehitushindade tõusu ja ehitusmaterjalide tarneraskuste tõttu edasi ligi 50 selleks aastaks kavandatud teeobjekti ehituse ning kompenseerib selle arvelt ehitusettevõtjatele hinnatõusu.
Kuna ehitushindade ja bituumeni hinnatõusu kompenseerimine toob transpordiametile kaasa ligikaudu 24 miljoni euro suuruse lisakulu, lükkub pea 50 tänavuseks aastaks kavandatud tee-ehitusobjekti alustamine edasi, teatas amet.
"See puudutab kõiki maakondi ning objektide hulgas on nii taastusremonte, uute teelõikude rajamisi kui ka ristmike ümberehitusi," rääkis transpordiameti peadirektor Kaido Padar. Kui tavaliselt ehitab riik aastas ligikaudu 2000 kilomeetrit teid, siis tänavu 1700. Kokku on Eestis riigimaanteid 16 662 kilomeetrit.
Taristuehitajatega peetud läbirääkimistel sündis otsus, et transpordiamet katab teedeehituses tõendatud hinnatõusu korral kulude kasvu kuni 4,6 protsendi ulatuses. See määr saadi viimase aja ehitushinnaindeksit arvestades.
"Lisaks kokku lepitud ehitushinnaindeksile kompenseerime täies mahus bituumeni hinnatõusu. Hinnanguliselt on kogu kompenseerimise maht ehituses 15-20 miljonit eurot ja kui siia lisada neli miljonit eurot, mida kompenseerime riigiteede korrashoiulepingutes, on see pea 15-protsendiline kulude kompenseerimine arvestades meie riigieelarvelist eelarvet," rääkis transpordiameti peadirektor Kaido Padar.
Padari kinnitusel jätkab amet kavandatud mahus projekteerimist, et majandusolukorra paranemisel oleksid projektid juba valmis ja ehitustega saaks kiirelt edasi minna.
Kõigi juba töös olevate suuremate ehitusobjektidega on kavas ka tänavu edasi minna, uutest suurematest hangetest avatakse tänavu vaid Pärnu‒Uulu 2+2 teelõigu ehituse hange, mille eeldatav maksumus on 38,4 miljonit eurot ilma käibemaksuta. Tegemist on Euroopa Ühtekuuluvusfondist rahastatava projektiga.
Edasilükatud objektide nimekiri
Toimetaja: Mirjam Mäekivi