WSJ: Hiina pensionärid tõusevad ettevõtete sihtgrupiks

Ajaleht The Wall Street Journal kirjutab, et Hiina elanikkond vananeb ning riigis elab üle 280 miljoni inimese, kes on vanemad kui 60 aastat. Eakate osakaal tarbimises suureneb ja ettevõtted pööravad üha rohkem tähelepanu pensionäridele.
Sündimus on Hiinas langenud juba aastakümneid ning 2022. aastal vähenes Hiina rahvaarv esimest korda 60 aasta jooksul. Teine tendents on, et Hiina rahvastik vananeb.
Ettevõtted vaatavad nüüd läbi oma pikaajalisi kasvuvõimalusi Hiinas. Firmad pööravad nüüd pensionäridele rohkem tähelepanu.
"Tarbimisharjumused muutuvad. Seda trendi ei saa tagasi pöörata," ütles finantsfirma Redwheel tippjuht Colin Liang.
Tehnoloogiafirmad arendavad eakate jaoks välja rakendusi, veebimüüjad näitavad oma reklaamides rohkem pensionäre.
Hiina pensionärid ärkavad tihti üles juba kell viis hommikul. Nad kasutavad meelelahutuseks videoplatvorme, nagu Tiktok. Hiina firma ByteDance lõi eakate inimeste jaoks suunatud Tiktoki versiooni.
Ka mõned rahvusvahelised firmad üritavad juba muutunud olukorraga kohaneda. Šveitsi kontsern Nestle teatas, et sulgeb Iirimaal asuva imikute piimasegu tehase. See tehas varustas Aasia piirkonda.
"Sündimus langeb kogu maailmas ja Hiinas on see eriti madal," ütles Nestle tegevjuht Ulf Mark Schneider.
Ajaleht The Wall Street Journal toob välja, et pensionärid kulutavad tavaliselt vähem raha, kui tööl käivad täiskasvanud inimesed.
"Nad ei osta kalleid nutitelefone ega elektriautosid. Tarbimine läheb kaupadelt üle teenustele," ütles andmefirma Natix ökonomist Haoxin Mu.
Toimetaja: Karl Kivil