RB Raili nõukogu juhi sõnul tegi Rubesa head turundust, kuid jäi sisulise poolega hätta
Rail Balticu Eesti ettevõtte juht Riia Sillave, kes on ka ühisfirma RB Rail nõukogu esimees, kommenteeris, et RB Raili juhi kohalt lahkunud Baiba Rubesa tegi väga head turundustööd, kuid jäi sisulise poolega hätta.
"Baiba Rubesa on teinud väga head tööd projekti tutvustamisel ja projekti tuntuse tõstmisel. Aga mul on kahju, et see võimekus erinevaid osapooli siduda on natuke nõrgaks jäänud ja mul on kahju, et Baiba Rubesa lahkumine natuke ebakonstruktiivselt toimus," rääkis Sillave "Aktuaalsele kaamerale".
"Täna hommikul on meedias Baiba Rubesa avaldanud arvamust projekti kulgemise kohta ja teinud alusetuid süüdistusi. Mul on hea meel, et meil on väga palju pühendunud inimesi, kes töötavad projekti edasiminemise ja õnnestumise nimel. /.../Ja meie töö käib ka juhivahetuse olukorras segamatult edasi," lisas ta.
Majandusminister Kadri Simsoni hinnangul on arusaamatu, miks Rubesa kuu enne lepingu lõppemist tagasi astus.
"See, et Baiba Rubesa ametiaeg lõppeb, oli juba pikalt teada ja käimas on ka uue juhi otsimise konkurss. Põhjus, miks ta kuu aega enne oma tähtaega tagasi otsustas astuda, ei ole veel selge. Aga kindlasti on praegusel tagasiastumisel suurem mõju, sest nädala pärast toimuvad Läti parlamendivalimised," kommenteeris Simson.
Ministri sõnul ei ole ta Rubesa kriitikaga nõus. "Meil on olnud Baiba Rubesa kontoriga erinevad arvamused selles suhtes, kas kolme Balti riigi poolt ratifitseeritud rahvusvaheline lepe peaks kuidagi avanema nii, et Läti kontor saab endale Eesti, Läti ja Leedu siseriiklike ülesannete arvelt rohkem volitusi juurde. Kõik ministrid, lisaks minule ka minu kolleegid Lätis ja Leedus on seda meelt, et kui aastal 2016 sai kokku lepitud tööjaotus ja selle pinnalt on ka parlamendid lepingu ratifitseerinud, siis need kokkulepped peavad pidama jääma ja need ülesanded, mis aastal 2016 kokku lepiti, mida täidavad liikmesriigid ise, peavadki nii ka jääma," ütles ta.
Simson kinnitas, et Eesti on Rail Balticu projektiga ajagraafikus, samuti on Euroopa Komisjonilt tugi, et järgmises finantsperioodis saaks Rail Baltic vajaliku rahastuse.
Toimetaja: Merili Nael