Simson: Nordica strateegia on olnud algusest peale allhange
Nordica strateegia on olnud algusest peale teha allhanget suurematele lennufirmadele, kommenteeris majandusminister Kadri Simson ettevõtte üldkoosolekuna Nordica liinikärpeid.
Üle-eelmisel nädalal teatas Nordica, et sulgeb uuest aastast liinid Oslosse, Amsterdami ja Peterburi. Eelmisel nädalal sai teatavaks, et lennufirma plaanib põhiliinina sulgeda ka Müncheni ning suviste sihtkohtadena näiteks Berliini, Hamburgi, Rijeka ja Göteborgi.
Nordica on oma missioonina märkinud kogu aeg Eesti inimestele mugavate ja kiirete otseühenduste loomist oluliste sihtpunktide vahel ning et lennufirma eesmärk on pakkuda oma reisijatele sobilikke lennuaegasid põhimõttel "hommikul vara Tallinnast sihtkohta ja õhtuks koju tagasi".
Nordica aktsiaportfelli hoidjast majandusminister Kadri Simson ütles ERR-ile, et lennundus on olemuselt mahuäri ehk mida suurem on ettevõte ja rohkem lennukeid, seda efektiivsemalt töötab. Kuid Tallinn on väike turg ja mahtu tuleb Nordical otsida mujalt.
"Seega on Nordica strateegia olnud algusest peale teha allhanget suurematele lennufirmadele. Prioriteet on kodulennujaam, aga vastavalt turuolukorrale tuleb vahel teha liinivõrgus korrektiive," selgitas ta.
Euroopa Liidu karmid riigiabireeglid lennundussektoris ei anna Simsoni sõnul võimalust teha otsesiirdeid riigieelarvest lennufirmasse.
Ta rõhutas, et Nordica ei loobu olemasolevatest lennukitest ega koonda lennuki meeskondi. "Seega säilitab ta valmisoleku vajadusel pakkuda olulisi liine Tallinnast, millest mõni teine vedaja tulevikus võib loobuda."
Majandusministri sõnul tuleb riigi lennuühendusi vaadata laiemalt. Nimelt saab riik soodsamaks muuta maandumistasusid läbi selle, et turvateenuse kulud tasutakse otse riigieelarvest.
"Viimastel aastatel oli toetus vaatamata reisijate arvu suurele kasvule aastaid sama. Järgmise aasta eelarves planeerime kasvu pea poole võrra ligi seitsmele miljonile eurole," ütles ta. Samuti toetab riik investeeringuid lennujaama taristusse, panustab lennufirmade turundusse sihtlinnades.
Ministri sõnul on pingutused olnud tulemuslikud, sest viimasel kahel aastal on reisijate arv Tallinna lennujaamas kasvanud üle 30 protsendi ja vaatamata Nordica muudatustele jätkab kasvamist ka tulevikus.
"Enamiku Nordica liinide puhul, kus toimuvad mahtude vähendamised, on Nordica kõrval ka teine vedaja. Seega ühendused peamiste sihtkohtadega jäävad alles," lisas Simson.
Nordica nõukogu esimees Peeter Tohver ütles reedel ERR-ile, et ettevõtte juhatusel on kärbeteks nõukogu täielik toetus.
"Nõukogu ja juhatus töötavad ühtse meeskonnana, eriti otsuste puhul, mis puudutavad pikaajalist perspektiivi. Need on puhtalt majanduslikud otsused selleks, et kinni panna need liinid ja lennud, kus me täna ei suuda teenida piisavalt," selgitas Tohver.
Tohver kinnitas, et ettevõte ei ole loobunud oma missioonist pakkuda eestlastele võimalust jõuda lihtsalt ja mugavalt sihtkohtadeni.
"Teeme kärpeid selleks, et me oleks jätkusuutlikud. Kui me mõne liini paneme kinni ei tähenda, et meie inimesed sinna lennata ei saa. Konkurendid ju lendavad ja nendega saab lennata," ütles nõukogu esimees.
Nordica soov on tulevikus tagada jälle rohkem lende, nagu suutis ettevõte eelmisel aastal.
"Meil peab olema piisavalt raha ja piisavalt võimalusi kliente teenindada. Selleks tuleb teinekord liine vähendada, muuta, kasvatada. See on igapäevane töö. Oleme mitu aastat järjest liine juurde võtnud, nüüd oleme kinni panemas. Arvan, et varsti tulevad jälle need ajad, kus me midagi jälle lahti teeme," prognoosis Tohver.
Toimetaja: Priit Luts